וול סטריט ננעלה בעליות: סודה סטרים זינקה ב-8.2%

לאחר שהתנהל במשך רוב שעות הערב במגמה מעורבת על רקע הירידות בבורסות אסיה ואירופה מוקדם יותר היום, ננעל הלילה המסחר בבורסות וול סטריט בעליות. מדד מנהלי הרכש של שירות המידע הפיננסי מרקיט הפתיע לטובה כשעבר במעט את צפי האנליסטים. לעומתו, נתוני הייצור של ה-ISM לחודש מאי איכזבו.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.9%, מדד הנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו ומדד ה-S&P 500 נסחר בעלייה של 0.6%.

באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית: בורסת לונדון נפלה ב-2%, בורסת פרנקפורט נחלשה ב-0.8% ובורסת פאריס איבדה 0.7% מערכה. באסיה ננעל היום המסחר בירידות: בורסת שנחאי נסחרה סביב רמות הפתיחה, בורסת טוקיו נפלה ב-3.7% ובורסת הונג קונג איבדה 0.5% מערכה.

צילום: רויטרס

בארה"ב פורסם היום מדד מנהלי הרכש של שירות המידע הפיננסי מרקיט (Markit), אשר מתייחס לנתוני הייצור. המדד הצביע על עליה של 0.2 נקודות, לרמה של 52.3 נקודות. זאת לעומת רמה של 52.1 נקודות באפריל, וצפי אנליסטים לרמה דומה לזו של החודש הקודם. 

מדובר בעידכון לנתונים שפורסמו בחודש שעבר ועמדו על 51.9 נקודות. קריאה של מעל ל-50 נקודות מעידה על צמיחה בפעילות הייצור ואילו מתחת לכך – על התכווצות.

לעומת זאת, נתוני הייצור של ה-ISM לחודש מאי אשר התפרסו לאחר מכן עמדו על 49 נקודות בלבד, הנתון הנמוך ביותר מזה 4 שנים, לעומת צפי ל-51 נקודות ורמה של 50.7 נקודות באפריל. הנתונים הגבירו את ההערכות כי הבנק הפדרלי ימשיך בתכנית ההרחבה הכמותית ללא שינוי – והזניקו את השווקים. עוד פורסמו היום נתוני הוצאות הבנייה לחודש באפריל אשר עלו ב-0.4%, לעומת צפי לעלייה של 1%.

מניית מלאנוקס, אשר תיגרע בקרוב מהמסחר בבורסה בישראל, נחלשה היום ב-4%. טבע, לעומת זאת, התחזקה ב-0.8% ומניית סודה סטרים זינקה ב-8.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן