וול סטריט ננעלה בעליות שערים: הדאו ג'ונס טיפס ב-0.8%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות שערים, וזאת למרות שאתמול עודכנה תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב מטה, מ-2.4% ל-1.8%, ועל רקע המגמה החיובית בשוקי העולם. היום פורסמו נתוני מקרו חיוביים, שהראו ירידה במספר תביעות האבטלה הראשונות.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.8%, מדד ה-S&P 500 עלה ב-0.6% ומדד הנאסד"ק טיפס ב-0.8%.

באירופה ננעל המסחר בעליות, כשברקע דיווחים על הסכמה בין שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי בנושא מדיניות אחידה לגבי סיוע לבנקים שקורסים, לפיה יאלצו הבנקים בשלב הראשון לבצע תספורות למשקיעים ולבעלי הפקדונות בבנק, ורק לאחר מכן ימשך תהליך החילוץ. בורסת לונדון התחזקה ב-1.3%, בורסת פרקפורט עלתה ב-0.6% ובורסת פאריס עלתה של 1%. 

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה חיובית, על רקע עדכון הצמיחה המאכזב מאתמול בארה"ב. הירידה בצמיחה מגבירה את ההערכות בשווקים שתוכנית ההרחבה הכמותית תמשך. בורסת טוקיו זינקו ב-3%, הונג קונג התחזקה ב-0.5%, סיאול קפצה ב-2.9% ובורסת שנחאי איבדה 0.1% מערכה.

צילום: רויטרס

היום התפרסמו בארה"ב נתוני תביעות האבטלה החדשות לשבוע הקודם, אשר ירדו מ-354 אלף ל-346 אלף תביעות, מעט מעל הצפי. עוד התפרסמו נתוני ההוצאות וההכנסות הפרטיות של משקי הבית בחודש מאי, אשר הראו כי ההוצאות עלו ב-0.3% ואילו ההכנסות עלו ב-0.5%, בעוד צפי האנליסטים עמד על 0.3% ו-0.2% בהתאמה.

על פי נתונים שפורסמו אתמול צמח המשק האמריקאי ברבעון הראשון של השנה ב-1.8% ולא ב-2.4% כפי שפורסם קודם לכן. מדובר בעדכון השלישי והאחרון למציחת המשק ברבעון הראשון של 2013.

בשוקי ארה"ב קיבלו אתמול את הנתונים דווקא בחיוב, משום שהם מחזקים את ההערכות שכעת הבנק הפדרלי יבחר שלא לצמצם את ההרחבה הכמותית. אם אכן יבחר הבנק הפדרלי, כפי שאמר שבוע שעבר הנגיד, בן ברננקי, לצמצם בהדרגה את תמרוץ המשק ולהפסיקו לחלוטין ב-2014, החשש הוא כי הדבר ייפגע באופן משמעותי בצמיחת הכלכלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן