וול סטריט ננעלה יציבות: אפל איבדה 4.3% מערכה

העליות שפתחו את שבוע המסחר בוול סטריט התמתנו והמסחר ננעל ביציבות, זאת על רקע אישור תוכנית הצנע ביוון אמש ובהמתנה לכינוס מנהיגי גוש היורו מחר בניסיון נוסף לאשר את התקציב ל-2013. היום מציינים בארה"ב את יום הוטרנים, לכן הבנקים במדינה יהיו סגורים והמסחר יתמקד במניות בלבד.

המדדים המובילים בניו יורק ננעלו ללא שינוי.

אמש אושרה ביוון תוכנית נוספת הכוללת קיצוץ בשכר ובתשלומי הפנסיה. מטרת התוכנית היא לעמוד בתנאי חבילת החילוץ הבינלאומית בהיקף של 30 מיליארד יורו מהאיחוד האירופי. התוכנית אושרה ברוב של 163 מתוך 300 חברי הפרלמנט היווני. בעקבות אישור התוכנית יצאו המוני תושבי אתונה לרחובות להפגין במחאה על הקיצוצים החדשים. 

מחר יתכנסו מנהיגי גוש היורו בניסיון נוסף לאשר את התקציב המשותף ל-2013. עיקר המחלוקת נסובה סביב הצורך לגשר על הפער שבין התחייבויות האיחוד בשנה החולפת לבין מצבו הכלכלי הנוכחי. הנציבות האירופית מבקשת 9 מיליארד יורו נוספים להשלמת התקציב עבור השנה הנוכחית, אולם מספר מדינות, בראשן גרמניה ובריטניה, התנגדו לתוספת לתקציב.

המשקיעים הגיבו היום להצהרותיו של נשיא ארה"ב ברק אובמה מסוף השבוע על כך שיעלה את נטל המסים לבעלי משכורות גבוהות. אובמה אמר כי יפעל בשיתוף פעולה עם שתי המפלגות על מנת למצוא פתרון לצוק הפיסקלי. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן