וול סטריט ננעל בירידות שערים, המשקיעים חוששים מהעלאת הריבית

בבורסה בניו יורק נפתח היום שבוע המסחר, לאחר ירידות השערים בהן ננעל המסחר ביום ו' האחרון, על רקע פרסום דו"ח התעסוקה לחודש מאי. כזכור, הדו"ח הצביע על תוספת של 280,000 משרות למשק האמריקאי במהלך החודש האחרון – נתון גבוה בהרבה מהציפיות המוקדמות בשוק, ובכך מספק אינדיקציה חיובית באשר למצב המשק האמריקאי. כעת, המשקיעים חוששים כי אינדיקציות חיוביות נוספות יביאו את הבנק הפדרלי המרכזי להעלות את הריבית במשק כבר במהלך החודשים הקרובים.

עוד ברקע למסחר עומד החשש מהמשבר ביוון, שם החליטה הממשלה המקומית בסוף השבוע על איחוד כלל החובות של המדינה לקרן המטבע העולמית ולשלם את כל החובות יחדיו בתשלום בודד, אשר יערך בסוף החודש הנוכחי. החשש הוא כי יוון אל תוכל לעמוד בתשלום גם בתאירך היעד החדש קבעה – חשש אשר דוחף את בורסות אירופה למגמה שלילית במהלך היום, בהובלת מדד הדאקס הגרמני ומדד ה-קאק 40 הצרפתי, אשר נחלשים בשעה זו ב-1%.

צילום: thinkstock

בוול סטריט, כאמור, מתנהל בשעה זו המסחר במגמה שלילית גם כן. מדד הדאו ג'ונס נחלש בשעה זו ב-0.3%, מדד ה-S&P 500 יורד ב-0.2% ומדד הנאסד"ק נחלש ב-0.3% גם הוא. 

בגזרת המניות, את מרבית תשומת הלב מרכזת היום ענקית הטכנולוגיה אפל, אשר תקיים היום אירוע מיוחד במסגרתו היא תחשוף, על פי ההערכות, את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה שלה (ה-ios המוכר). בשעה זו מניית החברה נחלשת מעט ויורדת ב-0.3%. מניית חברת התרופות הישראלית "טבע" יורדת בשעה זו ב-0.1%, לאחר שהחברה השתלטה על נתח נוסף בחברת מיילן אותה היא מנסה לרכוש, וכעת מחזיקה ב-2.2% ממיילן. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן