וול סטריט נסגרה בעליות קלות; טבע איבדה 1.3%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בעליות קלות על רקע המשך עונת הדוחות בארה"ב והסנטימנט השלילי בבורסות העולם מוקדם יותר היום מחד ונתוני מאקרו מעודדים מאידך.

מדד דאו ג'ונס ננעל סביב רמות הפתיחה, מדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 0.1% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.2% מערכו. בסיכום שבועי הוסיף הדאו ג'ונס 0.1% לערכו, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הפתיחה והנאסד"ק התחזק ב-0.7%.

באירופה ננעל הערב המסחר במגמה מעורבת: בורסת לונדון רשמה ירידה של 0.5%, בורסת פרנקפורט נחלשה ב-0.6% ובורסת פאריס הוסיפה 0.3% לערכה. מגמה שלילית נרשמה היום בבורסות אסיה כשהבורסה בטוקיו נפלה ב-3%, הבורסה בשנחאי נחלשה ב-0.5% ואילו הבורסה בהונג קונג טיפסה ב-0.3%.

"ההשפעה המרכזית על מדדי המניות בארה"ב היתה דוחות החברות, וניתן לראות זאת בעיקר בירידות שנרשמו במדד הנאסד"ק עקב דוחות חלשים במגזר הטכנולוגיה", נכתב בסיכום השבועי של בנק אגוד. "נתוני המאקרו היו מעורבים – מכירות בתים מיד שנייה היו מתחת לצפי ואילו מכירות הבתים החדשים היו מעל לצפי. מדד הפעילות הכלכלית בשיקגו היה מעל לצפי ואילו מדד הפעילות היצרנית בריצ'מונד היה מתחת לכך".

צילום: רויטרס

מבחינת נתוני מאקרו, טיפס בחודש יולי מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ל-85.1 נקודות, שיא של 6 שנים. זאת לעומת צפי לנתונים של 84 נקודות ולעומת נתונים של 84.1 נקודות ביוני.

בית המשפט בארה"ב קבע היום כי הפטנטים על התרופה קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה יפוגו בשנת 2014. זאת בעוד ההערכות גרסו עד כה כי הפטנטים יפוגו ב-2015. המשמעות היא כי ניתן יהיה לשווק תרופות גנריות לקופקסון החל מהשנה הקרובה. מניית טבע נסוגה היום ב-1.3%.

פייסבוק נחלשה היום ב-1% לאחר שאתמול קפצה המניה בקרוב ל-30% בעקבות פרסום הדוחות המפתיעים לרבעון השני של 2013. ענקית הרשתות החברתיות הציגה שלשום זינוק של 53% בהכנסותיה, ועלייה גם בהכנסות מפרסום בסלולר.

אמאזון פרסמה אמש לאחר המסחר דוחות מאכזבים שכללו ירידה של 26% ברווח התפעולי שקטן ב-26% ל-79 מיליון דולר. ההפסד הנקי של החברה עמד על 7 מיליון דולר או 2 סנט למניה. מניית החברהלעומת זאת עלתה היום ב-2.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן