וול סטריט נעלה בעליות בעקבות נאום ילן בניו יורק; הנפט הוסיף לרדת

יום המסחר בניו יורק ננעל במגמה חיובית לאחר פתיחה שלילית שאפיינה אותו, על רקע ירידות במחירי הנפט למתחת ל-40 דולר לחבית. לאחר נאומה של ג'נט ילן, נשיאת הפד, הערב בניו-יורק השתנתה המגמה והבורסה ננעלה בעליות.המסחר

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.6%, מדד ה-S&P 500 רשם זינוק של 0.9% ומדד הנאסד"ק נסק והוסיף 1.7% לערכו.

כאמור, הערב נאמה יו"ר הפדרל ריזרב בכנס כלכלי בניו יורק וענתה על שאלות. ילן התייחסה לסיכונים הגדולים הניצבים אל מול הכלכלה העולמית ולשבריריות בה היא נתונה וציינה כי יש לנקוט משנה זהירות לאור כך במדיניות המונטרית. כזכור, בשבוע שעבר עלו השערות כי הפד יחליט להעלות את הריבית מוקדם מהצפוי (אולי אפילו בחודש אפריל), לאחר רמיזות שעלו מצד בכירים בבנק המרכזי האמריקאי.

הנפט הוסיף לאבד מערכו לאורך המסחר ועם הנעילה איבד ממנו כ-2.8%, כשמחיר חבית מסוג WTI נקבע על 38.2 דולרים.

מניית נובל אנרג'י משכה תשומת לב אתמול, ואיבדה 8.2% מערכה, בעקבות החלטת בג"צ בנוגע למתווה הגז מוקדם יותר השבוע. שופטי בג"צ קבעו כי אם סעיף היציבות השנוי במחלוקת לא ישונה בתוך שנה – יבוטל מתווה הגז. עם סיום המסחר היום בניו יורק היא הוסיפה 1.2% לערכה. 

אתמול פורסמו בארה"ב נתוני ההכנסות וההוצאות של משקי הבית בחודש פברואר לפיהם ההכנסה הפרטית עלתה ב-0.2%. גם ההוצאות עלו, ואלו גדלו ב-0.1%. כעת ממתינים בארה"ב לנתוני התעסוקה לחודש מרץ, שיתפרסמו ביום שישי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן