וושינגטון: מאמצים להשגת הסכם לפני שארה"ב מגיעה לתקרת החוב

מאמצים אחרונים בוושינגטון להגע להסכם שימנע מארה"ב להגיע לתקרת החוב שלה, מה שעלול להוביל לדברי הנשיא ברק אובמה להנחתת מהלומה הרסנית על הכלכלה העולמית.

לאחר יום נוסף של משא ומתן, היו אמורים הדמוקרטים והרפובליקנים להיות כבר קרובים להסכמה לגבי ההצעה להעלאת תקרת החוב – ופתיחתם מחדש של שירותי הממשל. "מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד, והמנהיג הרפובליקני, הסנטור מיץ' מקונל, קרובים מאוד להסכם", אמר אמש ל-MSNBC אחד מנציגי הדמוקרטים בבית העליון, כריס ואן הולן.

"אנחנו נמצאים עכשיו בחזרה על המסלול", טענה הסנטורית הדמוקרטית היידי הייתקמפ ל-CNN, לאחר יום מורט עצבים בקרב רבים מחברי הקונגרס ובשווקים הפיננסיים בעולם. מקונל וריד חידשו את השיחות לאחר שמאמציהם של הצדדים להשיג הסכם הגיעו למבוי סתום לאחר שהתברר כי רפובליקנים רבים מדי התקוממו נגד התוכניות של מנהיגיהם.


צילום: רויטרס

בעקבות שבועות של מאבקים מרים בין הדמוקרטים והרפובליקנים, פיטורים של מאות אלפי עובדים ומהומה בשווקי המניות, העסקה שעומדת על הפרק – אם בסופו של דבר תחקק – בעצם תיתן לנשיא ברק אובמה את מה שדרש במשך חודשים: העלאת תקרת החוב והצעת חוק מימון ממשלתית.

בשוקי המניות באסיה מחכים לראות אם וושינגטון תגיע לעסקה כדי לפתור את משבר החוב. בורסת שנחאי נחלשת ב-1.7%, בורסת טוקיו מוסיפה 0.1% לערכה ובורסת הונג קונג רושמת ירידה של 0.5%.

הסנטור הדמוקרט דיק דרבין, אמר הלילה כי "על מנת להעביר במהירות את הכל מחר אנו זקוקים לשיתוף פעולה של החברים. אם הם רוצים לגרור את רגליהם, ולהשתמש בכל התנגדות שהם יכולים, זה עלול לקחת כמה ימים".

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הזהירה אתמול מפני הורדת דירוג האשראי של ארה"ב במקרה בו משבר החוב הלאומי לא יגיע לפתרון. אמש ירדו כל המדדים המרכזיים בוול סטריט לאחר שטרם נפתרה המחלוקת בין הצדדים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן