ונציה מתחת למים: מצב חירום הוכרז בעיר התעלות המפורסמת

בשל שינויי האקלים, הוצפו תעלותיה של העיר האיטלקית, מדובר בהצפה השנייה בגובהה שנמדדה בעיר. גם בזיליקת סנט מרקו האייקונית הוצפה, בפעם ה-6 ב-1200 שנה

ונציה, עיר התעלות המפורסמת, סובלת בימים אלו מההצפה הקשה ביותר מזה 50 שנה – בן אדם אחד נהרג, כניסות הבתים נמצאות מתחת למפלס המים, שמגיעים לאנשים עד לברכיים. כל אלו הביאו את ראש עיריית ונציה, לואיג'י ברוניירו, להכריז על מצב חירום.

הכיכר המרכזית בעיר. צילום: Shutterstock


בשל ההצפה, המשרדים הממשלתיים ובתי הספר נסגרו. ברוניירו טען כי ההצפות נגרמו בגלל שינויי האקלים. המידע בדבריו מגובה על ידי דו"ח משנת 2017 שהוציאה הסוכנות האיטלקית הלאומית לטכנולוגיה חדשה, אנרגיה ופיתוח כלכלה יציבה. בדו"ח נקבע כי אם לא יחול שינוי במדיניות וסביב ונציה ייבנו הגנות חדשות מפני ההצפות, אז כל העיר תהיה מתחת למים במאה הקרובה.

ונציה נלחמת בזמן האחרון בתדירות רבה יותר של הצפות יחד עם כמות גדולה יותר של תיירים. הכיכר המרכזית של העיר, סנט מרקו (בה נמצאת גם הבזיליקה המפורסמת בעלת אותו שם), הייתה בעבר מוצפת 4 פעמים בשנה (בשנת 1900). עתה, היא מוצפת 60 פעמים בשנה.

שותים קפה עם הרגליים במים. צילום: Shutterstock


כמו כן, בניסיון להגן על עצמה, ונציה בונה מערכת חדשה בסכום של 5.5 מיליארד יורו שהיא אמורה להתמודד עם ההצפות, אבל בשל בעיות טכניות וניהול לא נכון של העבודה, היא לא צפויה להסתיים להיבנות לפני שנת 2022.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן