ועדת הכלכלה שוקלת לאשר הכנסת מזון לקולנוע: "הפופקורן יקר מדי"

ועדת הכלכלה בוחנת חקיקה אשר תאפשר הכנסת אוכל ושתייה לבתי הקולנוע, כדי להימנע ממצב בו הצרכנים השבויים נאצלים לקנות מזון ומשקאות במחירים מופרזים – כך עולה מדיוני הוועדה היום. ההצעה לא עלתה לחקיקה במהלך הדיון, אך יו"ר הוועדה כרמל שאמה הכהן התחייב כי החלטות בנושא יתקבלו בהקדם. לדברי שאמה, "מחיר הפופקורן הוא לא סביר – צריך להתערב בחקיקה כדי לשמור על הצרכנים"

לפי ההצעה שעלתה היום בדיונים במסגרת התיקון לחוק הגנת הצרכן, בעלי העסקים לא יוכלו למנוע מהצרכנים מזון או משקאות למקומות.

בקרוב נביא מהבית? פופקורן | צילום: INGImage / ASAP

היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן הסבירה כי מקום שמוכר אוכל ושתייה (כמו בתי קולנוע או מגרשי כדורגל, אך למעט מסעדות), לא יוכל לאסור על צרכנים להכניס למקום אוכל ושתייה. בעל עסק יוכל לאסור על הכנסת מזון ושתייה רק אם אסור למכור זאת במקום.

ההצעה עוררה התנגדות מצד התאחדות בתי הקולנוע. היועץ המשפטי של ההתאחדות ענף הקולנוע, עו"ד שאול שרצר, אמר כי גם היום רוב בתי הקולנוע מאפשרים להכניס מזון ומשקה וכ-20% מבתי הקולנוע בפריפריה לא מאפשרים זאת, כחלק מהמודל העסקי שלהם. "זה מה שמפריד בין הפסד גדול לקצת רווח ויכול להביא לפגיעה בבתי הקולנוע החלשים וסגירת בתי קולנוע בפריפריה", אמר. הוא טען כי הלקוח שבא לבית הקולנוע אינו שבוי והוא יכול לאכול ולשתות מחוץ לקולנוע או אפילו בבית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן