זה שעולה: ההימור של אדידס על כוכב הטניס הבריטי השתלם בגדול

לפני שלוש שנים סיימה אדידס את הסכם החסות שלה עם הטניסאי נובאק ג'וקוביץ', וחתמה עם הסקוטי אנדי מארי על עסקה בשווי מיליון דולר לשנה במשך חמש שנים, כולל בונוסים. מארי הפך לספורטאי המוביל של אדידס במונחי מיקוד, שיווק והוצאות. היה זה מהלך מסוכן של ענקית הספורט הגרמנייה. בזמן החתימה, שני השחקנים היו מדורגים במקום השלישי והרביעי בעולם, וחלקו ביניהם תואר גראנד סלאם אחד בלבד.

כשהחלה עונת הטניס של 2011 נדמה היה כי היתה זו טעות קולוסאלית של החברה. ג'וקוביץ' הציג את אחת העונות הגדולות ביותר בעידן הנוכחי עם 10 זכיות בתארים, כולל שלושה תארי גראנד סלאם, ודורג ראשון בעולם. מארי, לעומת זאת, הפסיד בכל טורנירי הגראנד סלאם שלו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אולם הקריירה של מארי השתנתה ב-6 השבועות האחרונים, כשניצח לפני כחודש את אחד הטניסאים הטובים בהיסטוריה, רוג'ר פדרר, וזכה במדליית הזהב באולימפיאדת לונדון, מדליית הזהב הראשונה של בריטניה בטניס מאז 1908. הטניסאי הבריטי הסיר סופית את הקוף מעל גבו ביום שני בלילה, כשניצח את ג'וקוביץ' בחמש מערכות בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה, במותחן שארך כחמש שעות. היה זה הניצחון הבריטי הראשון בטורנירי גראנד סלאם לגברים מאז שנת 1936, כאשר פרד פרי זכה במה שנקרא אז אליפות ארה"ב. מארי נשא משקל של אומה שלמה על כתפיו, אומה שהמתינה 287 טורנירי גראנד סלאם לתואר נוסף.

אנדי מארי לאחר זכייתו באליפות ארה"ב הפתוחה. הימור מנצח | צילום: רויטרס

מארי מדורג שמיני ברשימת שחקני הטניס בעלי השכר הגבוה ביותר, עם רווחים של 12 מיליון דולר במהלך הקריירה הספורטיבית ומחוצה לה. הוא אף עלה למקום השלישי בדירוג העולמי של ה-ATP (סבב הגברים העולמי) ועומד כעת בפני מה שעשוי להיות שיא הקריירה שלו, בעוד שפדרר נמצא בצד הלא הנכון של גיל ה-30 ונדאל עומד בפני בעיות ברכיים כרוניות.

חברות נעליים והלבשה הן הספונסרים החשובים ביותר עבור שחקני הטניס הבכירים. פדרר שווה לנייק 10 מיליון דולר בשנה ונדאל 8 מיליון דולר, כולל בונוסים. למארי יש סיכוי להכפיל את עסקת אדידס במספר השנים, אם ישמור על מקומו בחלק העליון של הדירוג.

במהלך השנה האחרונה יכולה הייתה אדידס להפחית את הפסדיה, לאחר שחוזה החסות של ג'וקוביץ' עם החברה האיטלקית Tacchini התפוצצה כאשר החברה לא יכולה היתה להרשות לעצמה לשלם את הבונוסים הענקיים של עונת 2011 ההיסטורית של הסרבי. אולם אדידס ויתרה על ההזדמנות, ג'וקוביץ' חתם על הסכם עם Uniqlo, ומארי נשאר הפרזנטור המוביל של אדידס. ההתעקשות על מארי נראית כנכונה לאחר הזכייה במדלייה האולימפית ובאליפות ארצות הברית הפתוחה.

הטניס נמצא בעיצומו של תור זהב, תוך מאבק היסטורי בין פדרר, נדאל וג'וקוביץ', שניצחו 29 מתוך 30 טורנירי הגראנד סלאם האחרונים. כל אחד מהם זכה באחד משלושת הטורנירים הגדולים הראשונים של 2012. כעת הם צריכים לפנות מקום למארי, שזכה בגראנד סלאם הרביעי והאחרון של השנה, ואולי דווקא לו מצפה העתיד המזהיר מכל, על המגרש ומחוצה לו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן