זמן אוויר: האם בקרוב תדרשו לשלם יותר עבור טיסות "שקטות"?

נוסעים רבים הגיבו השבוע באימה נוכח הדיווחים כי שיחות בטלפון הסלולרי במהלך טיסות יהפכו בקרוב לעובדה קיימת – ומאושרת על פי חוק. על פי הדיווחים השונים בארה"ב, מנהל התעופה הלאומי יכריז בקרוב על שורת חוקים ותקנות, אשר יאפשרו לכלל הנוסעים לדבר במכשיריהם הפרטיים מעל גובה של 10,000 רגל.

גם עיתונאים בכירים בעולם התעופה נבעתו לנוכח הדיווחים, כשבאתר CNN הגדילו לעשות וכתבו כי "מתן אישור לנוסעים לדבר ללא הפסקה במהלך הטיסה יהפוך את החוויה לגיהנום". ברחבי הרשתות החברתיות אלפי נוסעים מביעים את חששם, כי בנוסף לרעש המנוע המונוטוני המהול בשברירי שיחות ובכי תינוקות – המרכיבים כבר היום את הקוקטייל המרגיז של רעש המטוס, יתווספו בקרוב גם קולם של עשרות נוסעים רעשניים, אשר ינצלו את הזמן להשלמת פערים עם חברים, לשיחות עבודה או סתם ייתארו בפירוט אודות חוויות הנסיעה האחרונה שלהם.

הרעש הציבורי הרחב גרם גם ליו"ר מנהל התעופה הלאומי בארה"ב, טום ווילר, להבהיר כי הוא עצמו אינו תומך במהלך. בראיון אשר העניק לוושינגטון פוסט אמר: "אנחנו מבינים כי נוסעים רבים מעדיפים שלא נאפשר ביצוע שיחות טלפון מסיפון המטוסים. אני מרגיש בדיוק כמוהם". בניסיון להרגיע את הסערה אשר פרצה 3 שבועות בלבד מאז נכנס לתפקידו, הוסיף כי "גם אם מנהל התעופה יקבל את ההצעות החדשות, ההחלטה האם לאפשר את ביצוע השיחות תיוותר בידי חברות התעופה בלבד".

אז כיצד יגיבו בחברות התעופה? בחברת JetBlue , לדוגמא, מבהירים כי עדיין לא התקבלה החלטה באשר לטיסות החברה: "אם הדיבור בטלפון סלולרי אכן יאושר, נפתח בתהליך בדיקה ודיאלוג עם קהל לקוחותינו ונגבש את מדיניות החברה בהתבסס רצונות הקהל". לפי ג'ני דרווין, דוברת החברה: "סקירה מהירה של הרשתות החברתיות מעלה תמונת מצב שלילית מאוד. האנשים לא רוצים שהשיחות בפלאפון יאושרו".

תשלמו יותר בשביל לישון בשקט? | צילום: shutterstock

אחת האפשרויות אשר באות בחשבון, אם אכן יאושרו התקנות החדשות, היא שחברות התעופה יציעו ללקוחותיהן "טיסות שקטות" – בהן שיחות בטלפון הסלולרי יאסרו. לחלופין, יוכלו החברות להכריז על חלקים במטוסים כעל "חלקים ללא טלפון סלולרי", כשם שחברות אוטובוסים שונות בארה"ב כבר מציאות כיום שירותי הסעות בהם אסורות שיחות במכשירים סלולריים או שיחות בקול רם.

אך "טיסות שקטות" או "מחלקות שקטות" במטוסים לבטח יעלו לא מעט כסף, כשם שחברות התעופה התרגלו לגבות תוספת מחיר עבור כל פרט קטן. לכן, נשאלת השאלה – כמה יהיה מוכן הלקוח לשלם עבור שקט במהלך הטיסה? והאם קהל הנוסעים יעדיף טיסה בה יוכל להשתמש בעצמו במכשירו הסלולרי – או דווקא יבחר בשקט אשר יאפשר שינה, עבודה או התעמקות בספר טוב?

לדעתי, הפתרון צריך להיות הפוך – חברות התעופה צריכות לגבות תוספת תשלום מיוחדת מאותם הנוסעים אשר ירצו לשוחח במכשיר הסלולרי במהלך הטיסה. כך, הנוסעים אשר ירצו לישון בשקט במהלך הטיסה לא יאלצו לשלם תוספת מחיר רק עבור מצרך כל כך בסיסי וכל כך חסר בימנו – השקט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן