זמן של מספרים: מהם המקצועות הטובים ביותר של שנת 2014?

מעטים הילדים שיעידו כי אהבו את שיעורי המתמטיקה בבית הספר, ומעטים עוד יותר הם אלו שבחרו להמשיך וללמוד את התחום במוסד אקדמי. אך אם עד השנים האחרונות מרבית העבודות אשר הוצעו בשוק לבעלי תארים מתקדמים במתמטיקה היו בעיקר במסדרונות האקדמיה, כעת ניתן להצביע על מגוון עצום של מקומות עבודה אשר מחפשים מתמטיקאים. עד כמה עצום המגוון תעיד העובדה כי מתמטיקה כבשה השנה, בפעם הראשונה, את פסגת דירוג "המקצועות הטובים בארה"ב" שפרסם אתר Career Cast.

הרשימה הייחודית הזו מתפרסמת דרך קבע מאז שנת 1995, אז פיתחו שני דוקטורנטים מאוניברסיטת ויסקונסין את המתודיקה העדינה לדירוג המקצועות השונים. הנוסחה שפיתחו מביאה בחשבון משתנים רבים דוגמת תחרותיות, לחץ פיזי ונפשי, הזמינות הנדרשת, הקשרים אשר "מרוויח" העובד, יוקרה חברתית, דרישות פיזיות, סיכון ביטחוני או בטיחותי ועוד רבים אחרים. כמובן שהנוסחה מביאה בחשבון גם שני משתנים חשובים ומשפיעים במיוחד: השכר הממוצע אשר צפוי לעוסק בתחום, והתחזית לשינוי בביקוש למקצוע זה (השנה חושבה התחזית עד שנת 2022).

המתמטיקה אמנם שמרה על מקומה ב"עשירייה הפותחת" לאורך השנים האחרונות, אך זוהי הפעם הראשונה בה היא זוכה בתואר "המקצוע הטוב בעולם". והיא לא לבד: ביחד עם המתמטיקה ניתן להצביע על שני מקצועות נוספים הקשורים באופן ישיר למספרים (סטטיסטיקאי ואקטואר), ומככבים ב"חמישייה הפותחת" של הרשימה היוקרתית.

מבין 200 המקצועות אשר מדורגים ברשימה המלאה (אותה תוכלו למצוא כאן), נכללים אך ורק מקצועות בהם קיים מספר "מכובד" של עוסקים. לכן, מקצועות דוגמת כוכבי קולנוע או שחקני ספורט מובילים אינם מדורגים. גם המקצוע "יזם" אינו מופיע ברשימה, מכיוון שבלתי אפשרי להשיג נתונים מדויקים אודות כלל העוסקים במיזמים השונים.

אז איזה מקצועות כדאי ללכת וללמוד כבר היום? באופן מעט מפתיע, בנוסף למקצועות הקשורים למספרים מככבים בעשירייה הפותחת בעיקר מקצועות מתחום הרפואה דוגמת שיננית או מרפא בעיסוק. לדברי עורכי המחקר, אחד הגורמים המשמעותיים היא העובדה שמקצועות אלו אינם צפויים להיפגע מהופעתן של טכנולוגיות חדשות (אשר יהפכו מקצועות רבים לחסרי ביקוש כבר בעתיד הקרוב).

אז אילו מקצועות משלימים את "העשירייה הפותחת"? היכנסו לגלריה וגלו.

כל הצילומים: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן