חברה אמריקאית הסכימה לקבל תשלומים בביטקוין – והרוויחה 1.5 מיליון דולר; מה השלב הבא?

בחודשים האחרונים נדמה כי טרנד הביטקוין שכח מעט. לאחר תקופה בה אי אפשר היה להתעלם מהדיווחים והפרסומים בדבר המטבע הווירטואלי אשר "כובש את העולם", לאחרונה נדמה כי למומחים השונים פשוט נגמר מה להגיד, ושמו של המטבע ירד מהכותרות. אמנם היו כאלה אשר טענו כי מדובר בהוכחה לכישלונו של המטבע המהפכני ובהוכחה כי הוא אינו עומד במבחן הזמן, אך נדמה כי עדיין מוקדם מכדי להספיד את פעילותו, ההפך: במהלך השנה החולפת יותר ויותר בתי עסק החלו לקבל אותו כמטבע לגיטימי, לרבות כמה מהחברות הגדולות בעולם. כעת, כך נראה, מוכנים בתי העסק לעבור לשלב הבא – ולקבל גם מטבעות ווירטואליים נוספים כאמצעי תשלום לגיטימי.

אחת החברות החלוצות בתחום, אשר הייתה מהראשונות בשוק האמריקאי לקבל את הביטקוין, היא חברת התעופה והתיירות CheapAir. החברה הודיעה כבר לפני כשנה כי לקוחותיה יכולים לשלם באמצעות המטבע עבור כרטיסי טיסה, ובחודשים האחרונים יכולים הלקוחות לשלם בביטקוין גם עבור חדרי מלון, נסיעות רכבת ועוד. במהלך השנה האחרונה הרוויחה החברה למעלה מ-1.5 מיליון דולר באמצעות התשלומים בביטקוין, כך לפי מנכ"ל החברה ג'ף קלי. לדבריו, מדובר בסכומים גבוהים בהרבה מאלו אשר הם צפו כשהחליטו על המהלך.

אך CheaoAir אינה לבד. במהלך 12 החודשים האחרונים יותר ויותר חברות החליטו לאפשר ללקוחותיהן לשלם באמצעות הביטקוין, וסללו את דרכו של המטבע היישר ללב המיינסטרים. חברות כמו ענקית המחשבים דל, אקספדיה ודיש נטוורק מספקות שירותים שונים עבור תשלום בביטקוין – וגם הן מדווחות על הכנסות גדלות והולכות בזכות המהלך. השיא צפי להיות כאשר ענקית קמעונאות הרשת E-bay תצטרף בקרוב לרשימת החברות אשר מקבלות תשלומים בביטקוין – כך לפי דיווח במגזין "הוול סטריט ג'ורנל" היוקרתי לפני מספר שבועות.

פורץ הדרך. הביטקוין | צילום: רויטרס

כעת, לאחר שכבר סללה את הדרך פעם אחת, בחברת התעופה והתיירות שואפים לעשות זאת פעם נוספת. בחברה החליטו כי לא די בקבלת הביטקוין כמטבע לגיטימי – וכי כעת יש להרחיב את היריעה, ולהכריז גם על מטבעות וירטואלים נוספים ככשירים וקבילים לשימוש מסחרי.

לא על הביטקוין לבדו

הביטקוין הוא ממש אינו המטבע הווירטואלי היחיד בשוק. אמנם מדובר במטבע הנפוץ והיקר ביותר, אך סיפור ההצלחה הכלל עולמי העניק השראה למפתחים ומקודדים שונים ברחבי העולם, אשר החלו לתכנת מטבעות וירטואלים משלהם. כולם עובדים על בסיס אותו העיקרון: יצירת מלאי מוגבל של מטבעות, אשר ניתנים ל"כרייה" באמצעות הרחבת קוד ההפעלה הבסיסי. מדובר במטבעות בעלי מערכת הגנה עמידה באופן מוחלט אשר אינם מאפשרים כל סיכוי לשכפול או לפריצה, וגם מעקב אחר תנועותיהם וזהות האוחזים בהם נחשב לבלתי אפשרי.

שני המטבעות החדשים אותם תקבל CheapAir הם ה-Litecoin וה-Dogecoin. הראשון נחשב ל"סגנו" של הביטקוין, והוא המטבע הווירטואלי השני בתפוצתו בעולם. על פי אתר CoinMarketCap.com, אשר עוקב אחר ערכם של המטבעות השונים, תפוצתו הגיעה לכדי 154,407,677 דולר, וערכו של מטבע בודד עומד על 4.87 דולר. Dogecoin נחשב לקטן בהרבה, והוא מדורג 7 ברשימת המטבעות הוירטואלים החזקים ביותר. בסך הכל ערכו מגיע למעט יותר מ-13 מיליון דולר.

קלי הסביר כי בחברה החליטו לקבל גם את המטבעות האלו עקב בקשות חוזרות ונשנות – הן של הגולשים השונים והן של מפתחי התוכנות. הוא מעט ספקן באשר להצלחת המהלך, שכן מדובר בקהל משתמשים קטן בהרבה ביחס לביטקוין, אשר הפך לתופעה עולמית רחבת היקף ופופולרית במיוחד אך לדבריו, הוא שמח לקחת את הסיכון: "אני תומך נלהב במטבעות אלטרנטיביים, והטכנולוגיה הנוכחית מבטיחה מאוד", הוא אומר, ומסביר שגם החברה חוסכת כסף רב כתוצאה מהשימוש במטבעות: "הבנקים הגדולים לוקחים עמלות רצחניות על כל עסקה, וכ-3% מהכספים מועברים אליהם בסופו של יום. קצת תחרות יכולה לעשות פלאים לשוק התשלומים – והמטבעות הדיגיטליים עושים זאת בצורה מושלמת".


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן