חברות או אויבות: סמסונג וגוגל מבלבלות את כולם

עוד לא הספקנו להתאושש מעסקת שיתוף הפטנטים הגדולה שחשפו אמש שתי ענקיות הטכנולוגיה, וכבר אנו מתבשרים כי סמסונג מתכוונת להשיק משקפיים חכמים משלה, שיתחרו ב-Google Glass.

גוגל וסמסונג הן שותפות עסקיות קרובות כבר מספר לא מועט של שנים. ההצלחה הגדולה של הטלפונים החכמים של סמסונג נובעת בחלקה הגדול מהשימוש במערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד.

על פי העסקה שנרקמה, כל הפטנטים הקיימים של החברות, וכל הפטנטים שיוגשו ב-10 השנים הקרובות, יהיו זמינים ברישיון לאחרת. החברות לא פירטו אודות התנאים שנכללו בעסקה, או אילו פטנטים ייכללו או לא ייכללו בהסכם המשותף, אלא רק הסכימו לספר כי מדובר בעסקה המצביעה על ״תועלת הדדית״, והדגישו ברמז מאוד עבה לאפל, כיצד חברות גדולות יכולות לעבוד יחד בכדי למנוע פגישות משותפות בבית המשפט.

אלן לו, יועץ פטנטים בגוגל סיפר בהודעה הרשמית כי: ״על ידי עבודה משותפת והסכמים מסוג זה, חברות יכולות לצמצם את הפוטנציאל להתדיינות משפטית ולהתמקד במקום זאת בחדשנות". סהונגו אן, ראש מרכז הקניין הרוחני של סמסונג אמר: ״סמסונג וגוגל מראות לשאר התעשייה שיש יותר מה להרוויח משיתוף פעולה מאשר לעסוק בסכסוכי פטנטים מיותרים״.

אמנם בהצהרות של שתי החברות נוצר הרושם כי ההסכם נועד למנוע מהן להיפגש בבית המשפט בשנים הקרובות, אך ניתן היה לקרוא בין השורות כוונה אחרת לגמרי – סלילת הדרך עבור סמסונג לשיתוף פעולה עמוק יותר במחקר ובפיתוח, כמו גם בייצור של מכשירים עתידיים אשר פותחו על ידי גוגל, כאשר החברות כבר משתפות פעולה בתחום הטלפונים החכמים והטלוויזיות החכמות.

משולש מסוכן | צילום: רויטרס

ואז – ההפתעה

אבל, על פי מידע שפורסם לפני שעות אחדות, סמסונג עובדת על פיתוח משקפיים חכמים משלה, אותם היא עתידה להציג כבר במהלך הרבעון השלישי של 2014, בתקווה להקדים את גוגל לשוק הצרכני. מבולבלים? גם אנחנו.

על פי הדיווח באתר Korea Times, סמסונג כבר הגישה בקשה לפטנט על המשקפיים החכמים שפיתחה, מה שאומר שהפטנטים של גוגל מחוץ לתמונה.

האתר מצטט בכיר מסמסונג עצמה, שמציין כי פוטנציאל השוק של המשקפיים החכמים הוא עצום, שכן ניתן להשתמש בהם במגוון צורות, דרכים ואבזורים. בנוסף, פופולאריות המשקפיים עתידה להשפיע גם על הפופולאריות של השווקים הנלווים אליהם, הכוללים את תעשיית הזכוכית ותעשיית הצבע, שכן המשקפיים צריכים להיות מעוצבים ומושכים על מנת שהמשתמשים ירצו לרכוש ולהרכיב אותם.

לכן, אין זה מפתיע שסמסונג מעוניינת להיות הראשונה בשוק שתציע משקפיים חכמים לכלל המשתמשים. בעוד שגוגל החלה בהפצה מצומצמת בלבד של המשקפיים החכמים שלה, הזמינים רק למספר משתמשים נמוך יחסית שהצליח לשים את ידיו על ההזמנה, מתגורר בארצות הברית ומוכן להוציא 1,500 דולרים על מוצר שעדיין מקוטלג תחת התיאור "בטא".

המשקפיים החכמים של סמסונג עתידים להתחבר ישירות אל מכשיר הסמארטפון של המשתמשים ולהציע להם התראות שונות על גבי המסך הקטן, שימוקם מול עיניהם. בין ההתראות השונות שיופיעו למשתמשים, הם יוכלו גם לצפות בשיחות הנכנסות ולקבל התראות Push ממגוון שירותים הרצים על גבי המכשיר. כמובן שהמשתמשים יוכלו גם לענות ולנהל שיחות, להאזין למוזיקה ולקבל גישה לכמה פקדים ופקודות בסיסיים. ובסך הכל, מדובר על שימושיות דומה לזאת הקיימת כבר עכשיו בגוגל גלאס.

אין ספק שכל המהלכים ב-24 השעות האחרונות מעוררים לא מעט שאלות, ומרימים גבה אצל אלו שסמכו ידם שההסכם יוביל לשיתוף פעולה דווקא בגזרה זו. מעניינות במיוחד השאלות, האם במתכוון שיחררה סמסונג את הידיעה על המשקפיים החכמים שלה רק לאחר החתימה ופרסום ההסכם עם גוגל? האם ידעה גוגל כי סמסונג מפתחת מוצר מתחרה לשלה עת חתמה על ההסכם, והאם הייתה נוהגת באותו האופן לו ידעה? רותח בשוק הטכנולוגיה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

חמישה דברים שלמדתי מהקמת סטארטאפ

׳׳הדור הרביעי יקפיץ חזרה את מחירי הסלולר׳׳

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן