חדשות טובות לאובמה: S&P העלתה את תחזית דירוג האשראי של ארה"ב

חדשות טובות לאובמה: סוכנות דירוג האשראי S&P העלתה היום את תחזית האשראי של ממשלת ארצות הברית ל-"יציב" מתחזית "שלילית" שהייתה עד כה כאשר היא כותבת כי הסבירות להורדת דירוג בטווח הקרוב של דירוג האשראי של המדינה ירדה לפחות מ-33%. 

כלכלני S&P נימקו את החלטתם וציינו את חוזקה של הכלכלה האמריקאית והדולר היציב. בהודעה של הסוכנות נכתב כי השיפורים האחרונים בתקבולי המס ופעולות שננקטו כדי לטפל בבעיות התקציב לטווח הארוך ייצב את הכלכלה האמריקנית. מנגד, הסוכנות העלתה חששות לגבי היכולת של קובעי מדיניות להתמודד עם בעיות ארוכות שנים בשל העמקת השסע המפלגתי בוושינגטון (בין הדמוקרטים לרפובליקנים) בעשור האחרון.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

באוגוסט 2011 הרעידה S&P את הכלכלה הגלובלית כאשר הורידה את דירוג האשראי של הכלכלה הגדולה ביותר בעולם מהדירוג המושלם AAA לדירוג השני הגבוה ביותר AA+ ועדכנה את תחזית האשראי ל-"שלילי".

אובמה יכול להיות מרוצה | צילום: רויטרס

סוכנות דירוג האשראי מעריכה כמו כן כי הגרעון התקציבי של ארה"ב יירד ל-6% וכמו כן גם יחס חוב-תוצר של המדינה צפוי לרדת ל-84%.

ביום שישי האחרון פרסם משרד העבודה האמריקני כי מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי עמד על 175 אלף. צפי האנליסטים עמד על תוספת של כ-170 אלף מקומות עבודה חדשים שיתווספו במאי למשק האמריקאי לעומת חודש אפריל, בו נוספו כ-165 אלף משרות. מנגד, שיעור האבטלה עלה בחודש מאי ב-0.1% לעומת אפריל והגיע ל-7.6%. האנליסטים ציפו שנתון האבטלה יישאר ללא שינוי.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן