חוזרת לטפס: וול סטריט ננעלה בעליות; מלאנוקס נחלשה ב-1.5%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות חדות על רקע המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון האחרון של 2012. בארה"ב פורסם אחה"צ מדד מנהלי הרכש של סקטור השירותים לחודש ינואר, אשר תאם את הציפיות המוקדמות.  

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.7%, מדד הנאסד"ק הוסיף 1.3% לערכו ומדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 1%.

באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת: בעוד בורסת שנחאי התחזקה ב-0.2%, נחלשה בורסת טוקיו ב-1.9% ובורסת הונג קונג איבדה 2.3% מערכה. באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית: בורסת לונדון הוסיפה 0.6% לערכה, בורסת פרנקפורט התחזקה ב-0.3% ובורסת פריס רשמה עלייה של 0.9%.

צילום: רויטרס

נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בינואר אשר פורסמו היום בארה"ב תאמו את תחזיות האנליסטים כשעמדו על 55.2 נקודות. זאת לעומת 55.7 נקודות בדצמבר.

הממשל האמריקני הגיש היום תביעה נגד סוכנות דירוג האשראי S&P על פעילותה בתקופה שקדמה למשבר הפיננסי הגדול ב-2008. זוהי פעולת האכיפה הראשונה של ממשלת ארה"ב נגד סוכנות דירוג אשראי בשל עבירות שלטענתה הובילו למשבר הכלכלי האחרון.

מניית החברה McGraw-Hill, השותפה של S&P, התרסקה היום ב-10.7%. גם המניה של מודי'ס – יריבתה של S&P – צללה ב-8.8% על רקע החדשות.

אלביט הדמייה הודיעה היום כי תדחה את תשלום הקרן למחזיקי אג"ח מסדרות א ו-ב' שהייתה צפויה ב-20 בפברואר, והיא נמצאת במגעים להגיע להסכמה על המחזיקים לדחיית התשלום עד ה-1 באפריל.

בהודעת החברה נכתב כי עקב התנגדות מחזיקי איגרות החוב של החברה הבת פלאזה, לא תחלק החברה דיבידנד, מה שיפגע ביכולתה של אלביט הדמיה לעמוד בהתחייבויותיה. החברה נדרשת לשלם ב-20 בפברואר 82 מיליון שקל (קרן וריבית) למחזיקי איגרות החוב (סדרות א' ו-ב'). מניית החברה איבדה היום 1.3% מערכה.

יצרנית המחשבים דל תהפוך לחברה פרטית בעסקת ענק בשווי 24.4 מיליארד דולר, בה מעורבת גם מיקרוסופט וקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק. מייסד החברה מייקל דל וסילבר לייק ישלמו 13.65 דולר למניה עבור יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם. העסקה ממומנת במזומן ונכסים של מייקל דל, מזומן של סילבר לייק, מזומן מחברת ההשקעות של מייקל דל MSD קפיטל, הלוואה של 2 מיליארד דולר ממיקרוסופט ומימון של ארבעה בנקים. העסקה צפויה להסתיים לפני סף הרבעון השני ב-2014. מניית החברה עלתה היום ב-1.1%.

משרד עורכי הדין האמריקאי Holzer Holzer & Fistel הודיע כי יחקור האם הצהרות מסוימות שנעשו על ידי מלאנוקס ו/או בכירים בה בין 19 באפריל 2012 ו-2 ינואר 2013 הפרו את חוקי ניירות הערך הפדרליים. מניית החברה נחלשה היום ב-1.5%.

עונת הדוחות לרבעון הרביעי של 2012 ממשיכה במלוא המרץ: מניית טבע תעורר עניין כשביום חמישי תפרסם את סיכומיה. היום הודיעה החברה על גיוס המטופל הראשון למחקר הקליני הגדול ביותר עד כה להערכת AZILECT, לטיפול בהפרעה קוגניטיבית קלה במחלת הפרקינסון. מניית החברה נסחרה היום סביב רמות הפתיחה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן