חופשת גורמה: טרנד סדנאות הבישול לחובבנים תופס תאוצה

אינך יכול לחשוב כהלכה, לאהוב כהלכה ולישון כהלכה, אם לא אכלת כהלכה". הציטוט של וירג'יניה וולף הוא מנטרה המלווה תחום חדש של מלונות המלמדים בישול. אחרי הכל, הרבה יותר קל לאכול טוב אם אתה מבשל טוב. הם הולכים הרבה מעבר לקורסים הבסיסיים והשיעורים הארוכים שמלונות רבים מציעים – הם מספקים שפים מיומנים, מתקנים חדשניים ושעות, אם לא ימים, של הדגמה מעשית.

כיום האוכל הוא המניע עיקרי בבואנו לבחור את החופשה הבאה. לכן, זה רק הגיוני שהמיומנויות הקולינריות יהיו המזכרת העיקרית. אחרי הכל, מה תעדיפו לקחת הביתה – כמה תמונות או את היכולת לשחזר את הפסטה הביתית הטעימה שאכלתם על המרפסת הפונה לנופי טוסקנה?

מרוקו – La Maison Arabe 

מרוקו ידועה במלונות הריאד המסורתיים שלה – מלונות קטנים הבנויים סביב חצר פנימית יפה. ב־2001 פתח מלון הריאד הראשון בעיר העתיקה של מרקש סדנאות בישול מיוחדות. המקום היה ידוע בטאג'ין המתובל בעדינות שלו, הפסטיות והקוסקוס, ואף פרסם שני ספרי בישול. הגינה האורגנית של בעלי המלון נמצאת מחוץ לעיר העתיקה ומצוידת במתקנים חדשים. הסדנה נמשכת חצי יום בהדרכת הדאדות, שפיות מרוקאיות מסורתיות, שלמדו בישול מהסבתות שלהן. כל אחת מ־16 הסדנאות המוצעות מצולמת בווידאו כך שהאורחים יוכלו לצפות בידי השף מקרוב, כשהם מחקים את צעדיו ולומדים להכין ארוחת צהריים בכוחות עצמם. לפני חודשיים הצטרף סטודיו בישול נוסף, המיועד לסדנאות אקספרס באורך שעה ללימוד בישול טאג'ין.

איטליה – Rosewood Castiglion del Bosco

הכיתה בכפר הנופש הקטן, המזכיר וילה מימי הביניים, מגשימה את החלום של מטבח בבית חווה טוסקני. אזור העבודה בקומה הראשונה מרווח ומואר, עם וילונות משובצים המתנופפים ברוח וכלי בישול מנחושת תלויים מהתקרה. השיעורים מתחילים בגינה האורגנית, שבה האורחים מלקטים עגבניות מסוגים שונים לצד מוצרים אחרים. לאחר מכן שף המלון מדגים כיצד ללוש, לחתוך ולעצב פסטה טרייה לקנלוני וכיצד להכין רוטב עגבניות מעודן. קורסים נוספים באורך שעתיים מלמדים כיצד להכין פיצה, לחם, ארוחה טוסקנית של שלוש מנות, הכנות מתקדמות, טכניקות אחסון, בישול צמחוני והכנת מטעמים טוסקניים נשכחים.

אנגליה – Chewton Glen

מלון האחוזה בהמפשיר, השייך לרשת המלונות ומסעדות היוקרה Relais & Chateaux, ידוע במיוחד באוכל שלו. בפברואר השפים של המקום יתחילו לשתף את סודות הקולינריה שלהם עם האורחים בבית ספר ייעודי לבישול. 12 עמדות יעבדו בשיתוף עם סלבריטי שף מקומי בשם ג'ינס מרטין, ושפים מוכרים אחרים יתארחו וילמדו הכל – מבישול גורמה ועד להכנת מאכלים ללא גלוטן.

יוטה – Red Mountain Resort 

אוכל טעים לא חייב להיות אוכל מושחת. זה אחד השיעורים שכפר הנופש ביוטה מנסה ללמד את אורחיו ומציע להם להפוך לשפים ליום אחד. המנטרה שלהם היא "אכול טוב, תרגיש טוב", והם פועלים על פי תוכנית מיוחדת שפותחה על ידי צוות התזונאים של המקום. שני אורחים ביום זוכים לעקוב אחר ההכנות לארוחת הערב, מקבלים הצצה אל מאחורי הקלעים של המטבח המקצועי, מכינים מרקים ורטבים לסלט ומשפרים את מיומנויות הסכין שלהם, תוך כדי קבלת טיפים שיהפכו את הדיאטה שלהם בבית לטעימה הרבה יותר.

איי קיימן – Le soleil d'Or 

20 דונם של חווה אורגנית היושבת על צוק ומשקיפה לנופי הקאריביים הם המזווה של אתר נופש חדש באיי קיימן. האורחים יכולים לקטוף משם מזון או להזמין סיור דיג פרטי כדי להשיג את המרכיבים שישמשו אותם בהכנת הארוחה. באביב הקרוב הם יציגו וילה חדשה עם שלושה חדרי שינה בשם "חוות לודג'", שנמצאת במרכז הגנים. חבילת נופש במקום כוללת שהייה בווילה, סיור איסוף מזון בהדרכת שף והתנסות מעשית בהכנת ארוחת חג ההודיה.

אלסקה – Tutka Bay Lodge 

קריסטן דיקסון, השפית ובעלת המלון, למדה בקורדון בלו והתמחתה אצל שפים מובילים. היא הוציאה תואר בגסטרונומיה והביאה את כל הידע שצברה לאלסקה הקפואה. בנוסף היא הוציאה שלושה ספרי בישול וקיבלה את תואר השפית הטובה בארה"ב. לכן, לא מפתיע לגלות שבית הספר לבישול שלה במלון טוטקה ביי לודג', נחשב לאחד האיכותיים. אורחי המלון מטיילים לאורך שבילי הטבע באזור ומחפשים אחר פטריות ואצות, לאחר מכן הם חוזרים לבית מסורתי ולומדים לכבוש ירקות, לייבש פטריות ולצרוב על הגריל סלמון טרי שזה עתה נתפס.


תאילנד – Four Seasons Chiang Mai

כפר הנופש הזה נמצא למרגלות שדות אורז וידוע בבית הספר לבישול שלו, המבטיח לספק לאורחים חוויה קולינרית ייחודית. הוא מתמקד במוצרים אורגניים. השיעורים מתחילים בשוק האיכרים או בגינת המלון, בהמשך יש התנסות מעשית בהכנת קארי, מנות בווק, מיצי עשבים וחיתוך מסורתי של פירות תאילנדיים. הסדנאות אחרי הצהריים מיועדות למקפידים על הבריאות ומתמקדות בהכנת מיצים, שייקים ותה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן