חוק ההסדרים: תקציב הביטחון יותנה בקיצור שירות חובה מיולי

נחשפה טיוטת חוק ההסדרים הסופית. הבוקר חשף ערוץ 10 את הפרק המתייחס לתקציב הבטחון לפיו, תוספות התקציב לצה"ל יוקפאו עד שנת 2017. הבוקר יגיש משרד האוצר את טיוטת החוק הסופית לממשלה תוקם ועדה מיוחדת של משרד האוצר ומשרדי הבטחון שיפקחו על העברת הכספים לצה"ל. הקפאת התקציב מותנית בהכרזת מלחמה של ישראל על שכנותיה הערביות. 

בנוסף נחשף כי משרד האוצר דורש קיצור שירות החובה לשנתיים וארבעה חודשים לגברים כבר מחודש יולי הקרוב. אולם שר הבטחון יוכל להאריך את השירות לשנתיים ושמונה חודשים בצו מיוחד. כמו כן, האוצר דורש הגדלת מכסות הגיוס של חרדים לצה"ל והקטנת הקצבאות לנכי צה"ל במסגרת יישום מסקנות וועדת גורן שקבעה כי הנכים נהנים ממענק שיקום הגדול פי 4 מקצבאות הנכות של הביטוח הלאומי. החיסכון מביצוע הקיצוצים יהיה כ-100 מיליון שקל. 

צה"ל | צילום: רויטרס

בנוסף נחשף גם הפרק החברתי בטיוטה, לפיו תוחזר תוכנית ויסקונסין להשמת עובדים באמצעות הכשה מקצועית. על פי התוכנית יחוייבו מובטלים להשתתף בקורסי הכשרה מיוחדים שמפעילות חברות פרטיות, כאשר קצבת האבטלה תותנה בהשתתפות בשיעורים הללו. 

אולם משרד האוצר קבע כי בניגוד לתוכנית ויסקונסין הראשונה שהופעלה בארץ, הפעם מי שיחליט על שלילת הקצבה מביטוח לאומי יהיה נציג משרד התעסוקה ולא נציג החברה הפרטית המעבירה את ההכשרה. בנוסף הוחלט כי התגמול לחברות הפרטיות ייקבע על בסיס משך השמת העובדים ולא על שלילת הקצבאות כפי שהיה נהוג בעבר. 

בתגובה להצעה להחזרת תוכנית ויסקונסין אמרה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' כי "התוכנית מעידה על אכזריות חסרת גבולות כלפי העניים ביותר". יחימוביץ' הצהירה כי האופוזיציה תלחם בהחזרת התוכנית. "מדובר בתכנית שהתנכלה באופן אקטיבי לחלשים בחברה ולמעט הזרמה של מאות מילוני שקלים לכיסן של חברות פרטיות לא הועילה ביצירתו של ולו מקום עבודה אמיתי אחד.
מדהים לראות איך לפיד אינו מחמיץ ולו הזדמנות אחת לחזור על שגיאותיו הכלכליות של נתניהו שאותן ביקר בתקיפות ערב הבחירות. אני משוכנעת שלמאבק החוזר להורדתה של תכנית ויסקונסין מסדר היום יהיו לנו שותפים גם בקרב הקואליציה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן