חיזוק חיובי לאובמה: 171 אלף משרות נוספו למשק באוקטובר

הקמפיין הנשיאותי של אובמה קיבל היום חיזוק חיובי משמעותי מדוח תעסוקה טוב מהצפוי. משרד התעסוקה האמריקאי פרסם היום נתונים המראים עלייה של 171 אלף משרות חדשות במשק, לעומת צפי של תוספת של 125 אלף משרות בלבד.

על פי דוח משרד התעסוקה, בחודש אוקטובר עלה שיעור האבטלה ל-7.9% לעומת 7.8% בחודש הקודם. הסקטור החזק ביותר בכלכלה האמריקאית באוקטובר היה מגזר השירותים, עם תוספת של 150 אלף משרות. לעומת זאת בסקטור הציבורי נוספו בחודש שעבר רק 13 אלף משרות חדשות. 

צילום: רויטרס

דוח האבטלה מגיע ימים ספורים לפני מועד הבחירות לנשיאות ארה"ב, בשעה שאובמה נמצא במומנטום טוב עם יתרון קל לטובתו בסקרים. את היתרון השיג אובמה ככל הנראה בזכות טיפול הרשויות בנזקי הוריקן סנדי. באחד מנאומיו השבוע הודה המושל של ניו ג'רזי כריס כריסטי לאובמה על מסירותו בעת הטיפול במשבר, דריו מהווים יתרון משמעותי לנשיא שכן כריסטי ידוע בתור רפובליקני. 

נתוני תביעות האבטלה מהוות אינדיקטור לכמות הפיטורים בארה"ב וכאשר הם נמוכים, הדבר מעיד על שיפור במצבו של שוק העבודה במדינה. בשנה האחרונה נרשמה תנודתיות רבה במספר תביעות האבטלה הראשונות וכתוצאה מכך מתקשים האנליסטים להצביע על מגמה ברורה בשוק. עם זאת בחודש ספטמבר נרשמה ירידה משמעותית באבטלה, לראשונה מאז החלאובמה את כהונתו. מדובר בירידה מ-8.1% ל-7.8%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן