חלליות ונחשים ארסיים: למבוריגני השיקה את הדגם החדש שלה

מיטיה בוקרט, המעצב הראשי של למבורגיני, שאב הרשאה משילוב בין "לוח מצב הרוח" שלו לבין מטוסי קרב סילוניים, חלליות ונחשים ארסיים, כשהוא יצר את מכונית העל האחרונה של המותג, Aventdor S., שמחירה הוא 421,350 דולר.

נמוכה יותר, רחבה יותר וחזקה יותר מאשר כל מכונית דגל אחרת של למבורגיני, ה-Aventdor SV היא בעלת 740 כוחות סוס ויש לה מנוע V12 של 6.5 ליטר. בנוסף, לראשונה בהיסטוריה של למבורגיני, יש לה מערכת היגוי בת ארבעה גלגלים. "כל קווי הייצור הוקדשו כדי להדגיש את הרוחב של המכונית", אמר בוקרט בהשקת המכונית בוולנסיה, ספרד, ביום ראשון השבוע.

"השילוב בין השיפורים בלמבורגיני החדשה יהפכו אותה ליותר מ'מכונית שמסוגלת לרק קצת יותר' מאשר ה-SV", אמר קרל בראואר, מנהל ההפצה בחברת הרכב Kelly Blue Book. "העלייה בכוחות הסוס, האווירודינמיקה החלקה וההשהיה הפעילה החכמה יותר לא תספיק כדי לסקרן אותי, אבל כאשר מוסיפים ללמבורגיני בפעם הראשונה את השימוש במערכת היגוי עם ארבעה גלגלים, ה-S היא תופעה ייחודית".

הלמבורגיני החדשה. נמוכה יותר, רחבה יותר וחזקה יותר | צילום: למבורגיני

הביצוע המשופר של המכונית מגיע גם עם יותר סאונד מרשים יותר, מה שהוכח בזמן נסיעת ניסיון ב-"Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo", מסלול מכוניות הספורט בוולנסיה. "עיצבנו מחדש לחלוטין את הקול של המכונית הזו", ציין מאוריציו רג'יאני, ראש המחקר והפיתוח בלמבורגיני. "זה באמת הקול שאנחנו רוצים שיהיה לנו ממנוע ה-V12".

למבורגיני מצפה שה-Aventador S תקפיץ את המכירות של המותג, אשר מתמודד עם האתגר של המשך הצמיחה תוך כדי שמירה על האקסקלוסיביות שלו. היא מכרה 3,457 כלי רכב בעולם בשנה שעברה, והיא מכוונת ל-3,500 השנה.

ה-Aventador המקורית, אשר החליפה את ה-Murcielago ב-2011, מכרה יותר מ-5,500 יחידות מאז ההשקה שלוה זו עלייה של קרוב ל-40% יותר ממספר ה-Murcielagos שנמכרו במשך 10 השנים בהן היתה בשוק.

במקביל, למבורגיני מתכוננת להשקת רכב הפנאי-שטח (SUV) הראשון שלה אי פעם, למבורגיני Urus שיצא ב-2018. היא מקווה שהדגם הגדול יותר ימשוך יותר נשים למותג. למבורגיני אף בונה מפעל בעיר הביתה שלה, סנט'אגתה בולונז בבולוניה, איטליה, לייצור ה-Urus, כאשר התכניות שלה הן להכפיל את גודל המתקנים שלה שם. מנכ"ל למבורגיני סטפנו דומניקלי אמר כי הרכב הזה יהיה "משנה משחק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן