חמישה לקחים שכדאי ללמוד מפרשת תמונות העירום של ג'ניפר לורנס

זה קרה בעבר וזה יקרה שוב: תמונות נועזות ומיניות של נשים מפורסמות דולפות לאינטרנט. בדרך כלל מבין חבורת הנשים אשר תמונותיהן המיניות מפורסמות ברחבי הרשת, יש שם אחד מפורסם במיוחד, בדרך כלל של שחקנית או זמרת בשיא הקריירה, שמוביל את הכותרות בתקשורת. בפעם האחרונה הייתה זו סקרלט ג'והנסון, הפעם מדובר בג'ניפר לורנס.

מהאירוע החוזר והנשנה הזה יש כמה לקחים שניתן ללמוד ושיש לקחת בחשבון.

1. לא ברור אם הסלבריטאים לא הגנו כראוי על חשבונותיהם, או אם מדובר בפגמים במערכת iCloud. אבל בכל מקרה, אם החלטתם להצטלם בערום כדאי לחשוב פעמיים לפני האחסון שלהם בענן. למעשה כדאי לחשוב ברצינות על כל אחסון של חומר רגיש בענן. האקרים יודעים איך להגיע אל שירותי ענן שונים, הם מודעים לכך שסלבס וגם עסקים רבים מאחסנים קבצים רבי ערך במערכות אלה ופריצה אחת עלולה להוביל להשגת אוצר מודיעיני.

2. אם אתם חייבים לאחסן מידע רגיש בענן – הצפינו אותו ורצוי שלא עם הכלים הניתנים על ידי ספק הענן. האקרים שפרצו לספק עשויים לקבל גישה לשיטות פענוח הצופן.
ודאו שאתם מאבטחים את כל החשבונות שלכם כמו שצריך. חובה להשתמש בסיסמאות חזקות. אם אתם עושים שימוש חוזר בסיסמאות זכרו לעשות זאת עם שיקול דעת – פריצה לאתר אחד יכולה להפוך לפריצה לאתרים רבים.

פגמים במערכת של אפל? | צילום: shutterstock

3. אמנם המשפט הבא נשמע לא הגיוני ונוגד את האינטואיציה הראשונית שלנו אבל הוא נכון. עלינו להיות זעירים יותר מהסלבריטאים כאשר מדובר בהדלפת מידע ותמונות. התקשורת, אנשי הטכנולוגיה ואוכפי החוק מטפלים באופן שונה בדליפה של חומר השייך לסלסריטאים מאשר בהפרת הפרטיות של אנשים אחרים. כאשר אדם רגיל מתלונן על פגיעה בפרטיות, שיתוף הפעולה בנושא הוא לא רב ולספקים רבים יכול לקחת כמה שבועות עד שיתפנו לנושא. כאשר פורסמו התמונות החושפניות של לורנס השבוע טוויטר השעתה את החשבונות שהפיצו את תמונות העירום בתוך שעה. קחו בחשבון שלא תקבלו טיפול דומה.

4. אל תשתפו חומרים באינטרנט שאתם מעדיפים שיישארו פרטיים. אל תסמכו על הגדרות האבטחה בחומרים שפשוט אסור שיודלפו, האקרים עלולים להצליח לעקוף אותם.המקום הטוב ביותר לאחסון חומר רגיש הוא במכונות שאינן מחוברות לאינטרנט. אם תרחיש כזה אינו אפשרי לפחות שמרו על המידע בעזרת הצפנה, סיסמאות ותוכנת אבטחה מתאימה.

5. המלצה אחת אחרונה – הסירו כעת את החומרים הרגישים שלכם מהענן, לפחות עד שכל האבק ישקע ביחס לשאלת השעה- האם לענן רגישויות שהאקרים יכולים לנצל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן