חמש דרכים להפגין מנהיגות כמנהל

פעמים רבות, אנו נתקלים בקבוצות של אנשים שמכנות את עצמן "מנהיגות". בפועל, לא כל חברי הקבוצה יכולים להחזיק בתואר זה. בכל מקום ובכל תחום בחיים, יש אנשים שתורמים יותר מאחרים, כאלה שבטחונם העצמי והישגיהם האישיים גבוהים יותר וחשיבותם למערכת גדולה יותר. למרות שאנו כחברה, חותרים להשיג שיוויון גדול יותר עבור כלל האוכלוסיה, המירב שאנו יכולים להתחייב עליו הוא מתן הזדמנות שווה לכולם לנסות ולהצליח. 
בעולם העסקי, ידועה כיום חשיבותה של נאמנותו של העובד למוצר כגורם עיקרי להצלחה של החברה כולה. מומחים בתחום הייעוץ העסקי מרבים לדבר על הגברת נאמנות העובד על ידי מתן תמריצים, כגון: הגמשת לוחות זמנים, הגדלת מערך התגמולים ובניית צוותים. אך האם באמת יכולים מהלכים אלה לשנות את מה ששנים של קיצוצים במשכורות, פיטורים וביטולי בונוסים כבר עשו?

 

צילום: Imgimage / ASAP

פייסבוק, במצבה הנוכחי, לאחר השקה כושלת בוול סטריט, היא הדוגמה הטובה ביותר לשינוי בתרבות העבודה בחברה. זהו למעשה, ככל הנראה, האתגר הגדול ביותר שעומד בפניו של מארק צוקרברג כרגע. ברור שכל שינוי שיעשה בחברה כעת, ישפיע קודם כל על העובדים בה. לדברי ג'נה מק'גרגור, כתבת הוושינגטון פוסט, על צוקרברג לאפשר כעת לכל אחד מהמוחות היוזמים בחברה לעבוד בחופשיות על הפרוייקטים הפרטיים שלו. "יהיה עליו ללטף להם את האגו ולדאוג שהלחץ ממצב המנייה של החברה לא ייפגע באיכות עבודתם. כמו כן, עליו להיות מוכן להיפרד בנועם מאלה שירצו לעזוב בשל המצב העגום בבורסה". 


הנה חמש דוגמאות להתנהגות מנהיגותי שעל מעסיקים לאמץ, כבר מרגע קבלת העובד לעבודה, על מנת להגביר את תחושת הנאמנות שלו למוצר ולחברה: 

אמרו אמת
: לא כל עובד בחברה הוא כוכב עולה. בחרו רק את אלה שממש מראים פוטנציאל מנהיגותי וטפחו אותם. מהר מאוד תווכחו כי הם יהיו אלה שיהוו השראה לשאר חבריהם לצוות. 

הימנעו מהפתעות
: אף פעם אל תנחיתו על עובד חדשות רעות. וודאו כי יש לכם תוכנית הבראה לכל אחד מאנשי הצוות, בנוסף לתוכנית קידום ופיתוח אישית. הקפידו ליידע את כל העובדים בפרטי התוכניות הללו. 

טפחו את מערכות היחסים בצוות
: היחסים בין העובדים חשובים לא פחות מאלו שבינהם למעביד. עובד נאמן עשוי להשפיע לעיתים יותר מהבוס על חברו לצוות ובכך לתרום רבות לתהליך השתלבותו במערכת ותרומתו להצלחת החברה.  

היו הוגנים וכנים
: שתפו את העובדים בכל התהליכים הנוגעים להם וכן בתהליכים המשפיעים על תרבות העבודה בחברה. העובדים יגיבו טוב יותר לכל שינוי  כשיבינו מה מטרתו וממה הוא נובע ויוכלו להתכונן אליו.

הוו דוגמה אישית
: הפגינו אתם את נאמנותכם לחברה ולמטרותיה ותוכלו לסחוף אחריכם את העובדים. קחו אחריות על כל הנעשה בצוות ועל טובתם של העובדים וודאו כי הם מודעים לגיבוי שאתם נותנים להם. 

כמו בכל מערכת יחסים, גם בעבודה, אנשים רק רוצים להרגיש שייכות. לכולם יש כשרונות, לכולם יש גם נקודות חוזק וחולשה. אם תדאגו להתאים את ייעדי ההצלחה לתכונות אלה, תזכו לרמת נאמנות גבוהה מאוד של העובדים, כבר מרגע כניסתם למערכת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן