חשיבה חיובית טובה לבריאות וגם לחשבון הבנק

בתקופה בה קיימת חוסר וודאות כה רבה בנוגע למצב הכלכלי, קשה מאוד לשמור על אופטימיות. אולם על פי מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה, נראה כי חשיבה חיובית מסייעת לא רק בשמירה על הבריאות והאושר, היא גם יכולה להפוך אתכם לעשירים יותר. 

הפסיכולוגית סוזן סגרסטורם גילתה לאחרונה כי אנשים שרואים את חצי הכוס המלאה בחיים מרווחים יותר מאלה שמתסכלים על חצי הכוס הריקה. על פי המחקר שבצעה במהלך עשר שנים נראה כי בוגרי תואר במשפטים בארה"ב ששמרו על אופטימיות בחייהם הרוויחו למעלה מ-32 אלף דולר יותר מעמיתיהם הפסימיים. 

המחקר מראה שאנשים שמצפים שדברים טובים יקרו להם הופכים לפעילים יותר ונוקטים יותר יוזמה בחייהם. מנגד, אנשים שמחכים לימים רעים, לא עושים דבר, כולל את מה שיכול למנוע מהם להיתקל בדברים לא נעימים.  קבלו רשימה של כמה פעולות פשוטות שישנו את תפיסת החיים שלכם ויטיבו עם הבריאות ועם חשבון הבנק.

צילום: ingimage/ASAP

הכינו רשימת מטרות לכל יום – לפני שאתם קמים מהמיטה או רגע לפני צאתכם מהבית, הכינו רשימה של כל מה שאתם רוצים להשיג באותו היום. אל תפריזו בשאיפות והקפידו על מטרות שאתם יכולים להשיג. הרשימה תהיה במחשבותיכם כל היום ותתן לכם מוטיבציה ליישם את מטרותיכם. אם אתם עומדים בפני אתגר קשה כמו חיפוש עבודה שעלול להפוך לעיתים למייאש, קבעו כי היום תבצעו שלוש פעולות שיעזרו לכם לעמוד בו. למשל, החליטו לשלוח 5 אימיילים למעסיקים פוטנציאלים או לבצע 5 שיחות טלפון, קבעו שהיום אתם מעדכנים את קורות החיים ומכינים רשימה של כל הכישורים שיכולים לעזור לכם. 

צאו מאזור הנוחות שלכם – אחד הדברים הנחוצים לנו ביותר בבואנו לשנות היבטים שונים בחיים הוא אומץ. על מנת להשיגו, יהיה עליכם לעיתים לוותר על המוכר והנוח ולקחת כמה סיכונים. כך למשל תצטרכו להחליט לגשת לבוס ולבקש את ההעלאה במשכורת שמגיעה לכם, או לחייג לאותו בחורה שהכרתם ולהזמין אותה סוף סוף לדייט. 

הפכו בעיות להזדמנויות – ממילא לא תוכלו לפתור בעיות רק אם תתלוננו עליהן. שנו את זווית הראייה והיפכו אותן לאתגרים. אלברט איינשטיין אמר: לא ניתן לפתור בעיות בעזרת אותה צורת חשיבה שיצרה אותן". בכל בעיה ניתן לראות את הדרכים לפתרונה. כל אתגר הוא הזדמנות ללמוד משהו חדש עליכם ועל הסביבה.

הקפידו על פעילות גופנית – מה שמניע את הגוף עשוי להניע גם את הגלגלים מוח. ההתעמלות מניבה תוצאות הרבה מעבר לשרירים מנופחים או בטן שטוחה. צאו לריצה או הליכה מהירה בתחילתו או בסיומו של יום עבודה, נקו את הראש מרעשי היום ופנו מקום למחשבות אפקטיביות יותר.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן