חשיפה: אי.די.בי פרסמה דוח לאחר התערבות רשות ניירות ערך

אי.די.בי ביקשה שלא לפרסם לציבור משקיעיה מצגת שבה נטען כי החברה הבת אי.די.בי פתוח צפויה להפוך לחדלת פירעון כבר בראשית 2014, אך פרסמה את המסמך לאחר התערבות רשות ניירות ערך – כך נודע לפורבס.

המצגת שהכינה חברת הייעוץ TASC הוצגה בפגישה שנערכה ביום חמישי האחרון בין נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח לבין בכירי החברה, ובראשם המנכ"ל חיים גבריאלי. במצגת מופיעים מספר תרחישים שבנתה חברת הייעוץ, ואשר בכולם צפויה אי.די.בי פתוח להיקלע לקשיים לעמוד בחובותיה למחזיקי האג"ח בטווח הזמן הבינוני.

על פי מקורבים לנושא, ביקשה אי.די.בי להימנע מפרסום הדו"ח לציבור משקיעיה באמצעות מערכת ההודעות לבורסה בשל משפט שהכילה המצגת, ובו מבהירה TASC כי "כל העושה שימוש במצגת או מסתמך עליה עושה זאת על דעת עצמו – TASC לא תהיה אחראית לכל שימוש שיעשה במצגת או בכל חלק שלה".


צילום: סיוון פרג'

על פי אותם גורמים, באי.די.בי טענו כי הימצאות המשפט במצגת מאפשרת להם שלא לפרסמה, משום שניסוח מצביע על בריחה מאחריות באשר לתוכן הכתוב בה. אולם גורמים בשוק ההון טוענים כי מדובר בניסוח סטנדרטי, המופיע על פני מרבית מסמכי הייעוץ המוצגים לחברות. בעקבות התערבות רשות ני"ע פורסמה המצגת אתמול בבוקר.

יצויין כי למרות שלא פורסמה על ידי אי.די.בי למשקיעים, מסקנותיה של המצגת פורסמו באמצעי התקשורת כבר ביום חמישי לאחר שהוצגו באסיפת מחזיקי האג"ח.

ברשות ני"ע סרבו להגיב.

מאי.די.בי טרם נמסרה תגובה לדברים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן