חשש במערכת הביטחון: אינתיפאדה שלישית עלולה לפרוץ

במערכת הביטחון גובר החשש מפני אינתיפאדה שלישית, בעקבות הסלמה חמורה בהפרות הסדר הפלסטיניות באזורי הגדה המערבית, חבל בנימין ומזרח ירושלי.ם זאת אחרי פציעתם באורח קל אתמול (ד') של שני לוחמי מג"ב.

קצין צה"ל המפקד על כוח הפועל בגדה המערבית, הגדיר את המצב כ-"חבית חומר נפץ עם פתיל קצר". הקצין התריע מפני ההגבלות המחמירות שהוטלו על הלוחמים כדי להימנע מפגיעה בפלסטינים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"במקום להגן על החיים של המפקדים והלוחמים, אנחנו צריכים להתעסק באיך לא לפגוע במפגינים, שמסתובבים עם מצלמות". גם במג"ב נערכים להסלמה חריפה באזור ירושלים וסביבתה. "קצב ההתנכלויות והפרות הסדר האלימות נגד כוחות מג"ב מדאיג מאוד, והחשש מפני אינתיפאדה שלישית הולך ומתממש", אמרו במג"ב.

בגלי צה"ל דיווחו כי היום צפויה להיערך צעדה פלסטינית מהכפר פיתוניה לכלא עופר באזור ירושלים, זאת על רקע שביתת הרעב של 150 אסירים ביטחוניים המזדהים עם ארבעת חבריהם השובתים רעב חודשים רבים, שביתה שמהווה את אחד הגורמים העיקריים להסלמה בעימותים. 350 האסירים ששבתו רעב מיום שני, הפסיקו את השביתה ואכלו ארוחת בוקר.

חיילי צה"ל בחברון | צילום: רויטרס

כוחות הביטחון נערכים להתפרעות שתארך כארבעה שבועות, ובגלי צה"ל ציטטו קצין בכיר באוגדת איו"ש, שאמר: "לביקור אובמה עלולות להיות השלכות איומות אם הוא לא יוביל לחידוש המו"מ. החמרה במצב המדיני מול הפלסטינים במקביל להתחממות בצפון עלולה להצית עימותים במחנות הפליטים ולאורך הכבישים".

הלוחמים שספגו פגיעות מאבנים שנזרקו לעברם הם לא הסממן היחיד להסלמה בשטחים, נרשמו גם יידויי אבנים לעבר אוטובוס הסעות באזור אלון מורה ולעבר כלי רכב בכביש 443. בביתוניה, חווארה וגוש עציון, התעמתו פלסטינים עם כוחות הביטחון, שנאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים דיווחו על כמה פצועים.

סמוך לכפר קליל נאספו עשרות פלסטינים שהקימו מחסומים מאולתרים והציתו פחי אשפה. מוקדם יותר, נעצרו חמישה קטינים שניסו לחדור לכלא עופר, בו כלואים אסירים ביטחוניים. בתוך כך, חמאס והג'יהאד האיסלאמי איימו אתמול להגיב קשות נגד "האויב הציוני המתנהג באכזריות לאסירים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן