חשש לגורל גוש היורו: "הבחירות באיטליה הן צעד שיזיק ליבשת"

בעקבות תוצאות הבחירות באיטליה, שלא מאפשרות לאף מועמד להשיג רוב להרכבת הממשלה, גובר החשש באירופה מפני החרפת המשבר בגוש היורו. שר החוץ הספרדי הביע חשש כי תוצאות הבחירות באיטליה ישפיעו על השווקים באירופה כולה. לטענת חוזה מנואל גרסיה מרגלו קיים חשש רציני כי התוצאות יביאו לעלייה חדה בתשואות האג"ח של מדינות גוש היורו. 

ממשלת ספרד אמרה היום כי היא עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בשווקים בעקבות הבחירות באיטליה. גם גרמניה הביעה דאגה מהשפעת הבחירות במדינה על כלכלכת גוש היורו. שר האוצר הגרמני פיליפ רוסלר אמר היום כי לא משנה מי מהפלגות תזכה בבחירות באיטליה, "המדינה חייבת להמשיך את הרפורמות הכלכליות שהנהיג ראש הממשלה הקודם מריו מונטי". 

לדברי רוסלר, הרפורמות חיוניות להבראת כלכלת איטליה ולהחזרת אמון המשקיעים בגוש היורו כולו. "חשוב שבאיטליה תהיה ממשלה חזקה ויציבה". 

צילום: רויטרס

גם באיטליה מודעים לחשיבותה של ממשלה יציבה. אנליסטים במדינה מעריכים כי במצב של שוויון בין שני המועמדים המובילים סילביו ברלוסקוני ופייר לואיג'י ברסאני תאלץ המדינה לקיים בחירות חוזרות. "תוצאה של שוויון בבחירות מעידה על מצבה הגרוע של מדינה. זוהי תוצאה של מדינה שלא מתפקדת".

לאחר ספירת 99% מהקולות, לאחר ספירה של 99% מהקולות מתגלה כי קואליציית השמאל-מרכז בהובלת פייר לואיג'י ברסאני הצליחה להשיג רוב בבית התחתון ואילו ברלוסקוני השיג רוב בסנאט. בין הצדדים מפרידים בשעה זו רק 125 אלף קולות. ואולם, בשל בונוס שניתן על פי החוק למנצח, השמאל-מרכז ישיג יתרון משמעותי בבית התחתון. בסנאט המצב שונה והגוש יתקשה מאוד לגבש בו קואליציה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן