טבע בדוחות האחרונים לשנת 2013: מציגה עוד עליה בהכנסות

טבע מפרסמת היום את דוחותיה האחרונים לשנת 2013, כשברקע החשש האמיתי הוא מה יקרה לחברה בשנת 2014, אז יוחל שיווקו של הקופקסון הגנרי, המתחרה בתרופת הדגל של החברה.

בינתיים מציגה החברה הכנסות נטו של 5.4 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי, עליה של 3% בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד, והכנסה כוללת של 20.3 מיליארד דולר ב-2013, נתונים שעמדו בציפיות שפרסמה החברה.

העליה התרחשה בעיקר כתוצאה ממכירות גבוהות יותר של תרופות גנריות בארה"ב, הכנסות גבוהות יותר מתרופות ייחודיות, ותרופות ללא מרשם. העליה קוזזה בחלקה על ידי ירידה במכירות תרופות גנריות מחוץ לארה"ב , בעיקר ביפן בשל החלשות היין.

מנכ"ל טבע החדש, ארז ויגודמן, לקראת שנה של אתגרים | צילום: סיוון פרג'

הרווח הנקי לרבעון, עמד על 1.2 מיליארד דולר, והרווח למניה היה 1.42 דולר, עליה של 6% ו-8% בהתאמה בהשוואה לרבעון המקביל של 2012.

לעומת כל העליות, דווקא תזרים המזומנים של החברה, שהראה ירידה ברבעון הקודם, ממשיך לרדת ועמד על 816 מיליון דולר, ירידה של 48% מהרבעון המקביל אשתקד, אז עמד התזרים על 1,557 מיליון דולר.

ההכנסות מתרופת הדגל, הקופקסון, עמדו על 4.3 מיליארד דולר לשנת 2013, הכנסות שיא שכנראה לא תראה החברה כמותן. מדובר בעליה של 8% לעומת שנת 2012 אז הכניסה התרופה 4 מיליארד דולר, והעליה נובעת בעיקר הכנסות גבוהות יותר ברוסיה ובגרמניה.

חשוב לציין שלפני יומיים הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיוויבדנד בשיעור של 1.21 ₪ למניה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן