טבע הודיעה על רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת 40.5 מיליארד דולר

ענקית התרופות הישראלית טבע הודיעה היום על העסקה הגדולה ביותר אשר ידע המשק הישראלי מעולם – לאחר שסיכמה על רכישת החטיבה הגנרית של חברת התרופות "אלרגן" עבור לא פחות מ-40.5 מיליארד דולר. מדובר בעסקת הרכישה הגדולה ביותר בה הייתה מעורבת חברה כחול-לבן, ועל פי הדיווחים טבע תשלם 33.75 מיליארד דולר במזומן – ואת היתר במניות.

כזכור, שמה של טבע עלה לכותרות בעת האחרונה על רקע ניסיונותיה להשתלט על חברת "מיילן" האירית – ניסיונות אשר העלו חרס, לאחר שבשבוע החולף הודיעה קרן ההשקעות ההולנדית המשקיעה בחברה כי היא מפעילה את "גלולת המוות" ממנה חששו בטבע – ולמעשה חסמו את ניסיונות ההשתלטות של החברה הישראלית. הבוקר, כאמור, הודיעה טבע לבורסה כי היא חוזרת בה מניסיונה להשתלט על מיילן. כעת, טבע "נתקעה" עם אחזקות בחברה האירית בגובה 4.6% ממניות החברה.

חברת אלרגן נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום התרופות הגנריות, ושווי החברה (לפיו נסחרת החברה כיום) עומד על 124 מיליארד דולר (למעלה מכפול מטבע). החטיבה הגנרית בחברה אחראית על כ-40% מסך מכירות החברה, והסתכמו ב-1.78 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון של השנה, מהם רווח של כ-660 מיליון דולר.

כעת, מעריכים בטבע, עסקת הענק תביא לזינוק ברווחים ובהכנסות במהלך השנים הקרובות, כשלהערכת החברה היא צפויה לרשום הכנסות של 26 מיליארד דולר במהלך שנת 2016. גם פרשנים מובילים בארה"ב מעריכים כעת כי שווי החברה של טבע צפוי לנסוק במהלך התקופה הקרובה על רקע עסקת הענק.

ויגודמן |  צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

נשיא ומנכ"ל חברת טבע, ארז ויגודמן, הגיב לעסקה ואמר כי "עסקה זו עולה בקנה אחד עם יעדיה האסטרטגיים של טבע הן בתחום הגנרי והן בתחום תרופות המקור. באמצעות הרכישה של חברת הגנריקה הגלובלית של אלרגן, אנו נבנה תשתית חזקה לצמיחה ארוכת טווח ובת קיימא, המבוססת על יכולות מובילות בגנריקה ועל צבר מוצרים מהשורה הראשונה בעולם אשר יאיץ את יכולתנו לבנות פורטפוליו מוצרים ייחודי בתחום הגנרי, בתרופות המקור ובשילוב שביניהם. פורטפוליו התרופות והמוצרים הגנריים של שתי החברות משלימים זה את זה, ומספקים לטבע צמיחה איכותית ורווחיות משופרת, כמו גם את קנה המידה והמשאבים להרחבת יכולותינו בתחום תרופות המקור".

"רכישה זו מגיעה בעיתוי בו טבע חזקה מאי-פעם", המשיך ויגודמן. "רכישה זו היא צעד נוסף קדימה במפת הדרכים שלנו לחיזוק עמדת המובילות שלנו. טבע וחברת הגנריקה הגלובלית של אלרגן חולקים מחויבות לחדשנות, לאיכות ולשיפור בריאותם של אנשים ברחבי העולם".
המסחר במניית טבע הבוקר בבורסה הישראלית הופסק למשך מספר שעות. בשעה זו, לאחר שובה של המנייה למסחר שוטף, היא מזנקת ומוסיפה 11% לערכה. מניית החברה מזנקת גם בחוזים העתידיים במסחר בוול סטריט, ומוסיפה למעלה מ-7% לערכה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן