טבע: "פעילותינו מייצרת 3 מיליארד שקל הכנסות ממסים בשנה"

"ההטבות שמעניק החוק לעידוד השקעות הון סייעו לטבע להבטיח שאתרי הייצור של החברה בישראל משודרגים בעקביות כדי לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם, כך שנוכל להתחרות באפקטיביות מול שוקי העולם", כך אמר היום ג'רמי לוין בתגובה לביקורת שהופנתה כלפי החברה על תשלומי מס נמוכים מאוד – 0.3% במהלך שנת 2012.

"טבע שילמה ומשלמת מיסים כחוק. מאז חקיקת החוק לעידוד השקעות הון, מיישמת טבע את מטרת החוק ואת רוחו. אנו גאים על התנהלותנו בתחום זה שהינה ללא דופי מאז ומתמיד", כתבה החברה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

החברה התייחסה בהודעה שהוציאה לדיון סביב "הרווחים הכלואים": "לאורך השנים, נצברו בחברה רווחים לפני מס בהיקף של מיליארדי שקלים, אשר מסווגים בהיבט המס תחת החוק לעידוד השקעות הון. החברה סבורה, כמי שרואה את בסיסה בישראל, כי רווחים אלה אינם "כלואים" כלל ועיקר, שכן מרביתם כבר הושקעו בפיתוח, בנייה והרחבה של תשתית הפעילות של טבע בישראל".


מנכ"ל טבע – ג'רמי לוין | צילום: רויטרס

בחברה החליטו להיכנס לתוך הדיון הציבורי בנושא וטענו כי "הדיון לא יהיה שלם ללא מספר עובדות בנושא, שהרי בעובדות עסקינן, ולפיכך להלן מספר עובדות: פעילות טבע בישראל מייצרת למדינה הכנסות שנתיות ממס בגובה של למעלה מ-3 מיליארד שקלים – במישרין ובעקיפין. כמו כן טבע מעסיקה בישראל למעלה מ-7,000 עובדים במישרין המשלמים מס בהיקף של למעלה מ-300 מיליון שקלים בשנה.

כמו כן טענה החברה כי היקף היצוא שלה בשנים האחרונות מישראל למדינות בעולם עומד על למעלה מ-18 מיליארד שקלים בשנה. בחברה טוענים כי בזכות פעילות זו, ישראל היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של תרופות מצילות חיים, ביחס לגודל האוכלוסיה. בנוסף נכתב בהודעה שהוצאיה כי במהלך השנים האחרונות טבע השקיעה בישראל למעלה מ-1 מיליארד שקלים בממוצע בשנה בהקמת מפעלים ואתרי מחקר ופיתוח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן