טבע קיבלה אישור FDA לשלב III בניסוי לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה

בשורות טובות לטבע. יצרנית התרופות הגנריות קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי, FDA, להתחיל בביצוע ניסוי שלב III לתרופה האורלית לקווינימוד לטיפול בטרשת נפוצה התקפית הפוגתית.

השלב השלישי של הניסוי יבחן שני מינונים של התרופה היומית – 0.6 מ"ג ו-1.2 מ"ג בקרב 1,800 חולים לאורך 24 חודשים. החברה תמדוד את התקדמות הטיפול בחולים במהלך התקופה הזו. "התוצאות שהושגו בשלב III הקודם של לקווינימוד תונכות בשימוש הקליני בתרופה כטיפול ייחודי לטרשת נפוצה", אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא גלובל R&D וראש המחלקה המדעית בטבע. "אני מועדדים מהאישור של ה-FDA, ומקווים להמשך פיתוח התרופה כטיפול אופציונלי לחולים בטרשת נפוצה.

מנכ"ל טבע ג'רמי לוין | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר פרסמה טבע את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. על פי הדוח, הכנסותיה של החברה גדלו ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-5 מיליארד דולר. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-1.4 מיליארד דולר, עלייה של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורת הרווח הנקי דיווחה טבע על רווח של 1.1 מיליארד דולר, שהם כ-1.28 דולר למניה. מדובר בעלייה של 14% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. החברה אישררה את תחזית הרווח שלה לשנת 2012.

הכנסות החברה מתרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת נפוצה, הקופקסון עלו ברבעון השני ב-12% והסתכמו ב-982 מיליון דולר, זאת לעומת 877 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן