טבע תשלם לפייזר וניקומד 1.6 מיליארד דולר בגין הפרת פטנט

טבע הודיעה היום כי חתמה על הסכם פשרה עם חברות פייזר וניקומד למיצוי כל התביעות הנובעות ממכירות הגרסה הגנרית של החברה לתרופה פרוטוניקס בטבליות של 20 מ"ג ו-40 מ"ג, החל מדצמבר 2007. מניית החברה ירדה היום ב-1%.

כחלק מההסכם, הפוטר את טבע ואת חברות הבת שלה מכל התביעות, הסכימה טבע לשלם ל-פייזר וניקומד 1.6 מיליארד דולר. טבע תשלם 800 מיליון דולר בשנת 2013 ואת היתרה בשנת 2014.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

כתוצאה מהסכם הפשרה, צופה טבע כי תרשום הפרשה של כ-930 מיליון דולר ברבעון השני של 2013, בנוסף ל-670 מיליון דולר שהופרשו בדוחותיה הכספיים לשנת 2012. החברה מעריכה כי היא זכאית לכיסוי ביטוחי נטו של עד 560 מיליון דולר בקשר עם הסכם הפשרה, בכפוף לתשלום מחברות הביטוח.    


מנכ"ל טבע ג'רמי לוין | צילום: רויטרס

"אנו מרוצים להשאיר עניין זה מאחורינו", מסר ריצ'ארד אגוזי, סמנכ"ל בכיר והיועץ המשפטי לטבע, לנושא: "זאת בעודנו ממשיכים להתמקד בהבאת תרופות בטוחות ובנות השגה לחולים ברחבי העולם".

כפי שדווח בעבר, החברות תבעו את טבע בגין הפרת פטנט, ובספטמבר 2007 דחה בית המשפט הפדרלי של מחוז ניו-ג'רזי את בקשת פייזר לצו מניעה זמני. במאי 2009 אישר בית המשפט הפדרלי לערעורים את החלטת בית המשפט המחוזי לדחות את הבקשה לצו מניעה זמני.

לאחר מכן, התקיים משפט בפני מושבעים ובאפריל 2010 קבעו המושבעים שהפטנט אותו טבע הפרה לא היה חסר תוקף. ביולי 2010, בית המשפט המחוזי דחה את בקשת טבע להפוך את פסק הדין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן