טבע תשלם מס של 336 מיליון שקל – משחררת "רווחים כלואים" בסך 5.5 מיליארד שקל

חברת טבע הודיעה היום לרשות המיסים בישראל כי היא משחררת 5.5 מיליארד שקל מהרווחים שנצברו בקופתה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, רווחים המכונים "הרווחים הכלואים". החברה הודיעה כי תשל מס למדינה בסכום של 336 מיליון המאפשר לחברה ישראלית להשתמש ברווחים פטורים ממס אשר נצברו לפני סוף שנת 2011 לתשלום דיבידנדים לבעלי המניות שלה בכפוף לתשלומי מסים מופחתים. מדובר בשיעור מס של 6.1% על הסכום שאותו טבע משחררת.

מהחברה נמסר כי בהתאם לדרישות החוק, טבע תשקיע מאות מיליוני שקלים בישראל, במפעלים ורכוש קבוע באזורי פיתוח. השקעה זו היא בנוסף להקמת מפעל חדש לתרופות בירושלים ומרכז של החברה למצוינות בחקר מדעי המוח.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

טבע מציינת עוד כי היא בוחנת אפשרות של תשלומי מס נוספים. בהתאם לחוק, חברה ישראלית רשאית לבחור עד תאריך ה-11 בנובמבר, 2013, לשחרר רווחים פטורים, אם קיימים כאלה. בשיחה בין ד"ר לוין לשר האוצר, מר יאיר לפיד, סיכמו השניים על הקמת צוות משותף שיבחן את סוגיית תשלומי המס המוצעים של טבע במסגרת החוק.


ג'רמי לוין | צילום: רויטרס

"טבע נהגה תמיד על פי דרישות החוק ורוחו. במהלך 110 שנות קיומנו, ובסיוע החוק, תרמנו רבות לצמיחה הכלכלית של המדינה וכך נוסיף לנהוג בעתיד", אמר ד"ר ג'רמי לוין, נשיא ומנכ"ל טבע. "אנו מתכננים לדון עם משרד האוצר לגבי התפיסה והחזון המנחים שינויים המוצעים בחוק. טבע גלובלית, חזקה ורווחית היא נכס כלכלי לאומי עבור מדינת ישראל״.

ההודעה של טבע מגיעה בעקבות לחץ ציבורי גדול שמגיע לאחר שבתחילת חודש מאי נחשף אחד הפרקים בדו"ח של מנהל הכנסות המדינה שחשף כי ארבע החברות הגדולות במשק נהנו ב-2010 מ-70% מסך הטבות המס שניתנו באותה שנה. בדו"ח נחשף כי החברות הגדולות קיבלו הטבות בסך של 3.9 מיליארד שקל. על פי הדוח, הטבת המס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון הסתכמה בשנת 2010 בכ-6.5 מיליארד שקל. זהו גידול ריאלי של 7% בהשוואה לשנת 2009.

מן הדוחות עולה גם כי באופן מדהים ב-2010, בפעם הראשונה מאז 2003, עלה הטבות המס שקיבלו החברות במשק על המסים שהמדינה הכניסה מהן החברות הללו, כשהגורם העיקרי לכך הוא ארבע החברות הגדולות. אלו שילמו ב-מסים בסך 1.1 מיליארד שקל, וקיבלו הטבות בסך 3.9 מיליארד שקל.

ממשרד האוצר נמסר כי "זהו צעד ראשון בתהליך ובכיוון הנכון".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן