טום קרוז מתגרש: האם 'גרושתו' הוא תפקיד חייה של קייטי הולמס?

קייטי הולמס, 33, הגישה בקשה לגירושין מבעלה, טום קרוז, 49. הבקשה הוגשה בניו יורק בזמן שקרוז מצלם באיסלנד את סרטו "אובליוויון"; הולמס תובעת חזקה בלעדית על ביתם המשותפת, סורי, כמו גם סכום "הולם" של תשלומי מזונות. "זהו רגע אישי ופרטי עבור קייטי ומשפחתה", אמר עורך דינה; נציגו של קרוז, מספר 9 ברשימת הסלבריטאים החזקים של פורבס, מסר תגובה כנה יותר – "קייט הגישה בקשה לגירושין וטום נעצב עד עומק ליבו".

הימים הטובים. קרוז והולמס, סמוך לנישואיהם | צילום: רויטרס

טום הופתע לכאורה מהחדשות ש"היכו אותו כרעם ביום בהיר", אך לכוכב הפעולה יש היסטוריה מקרטעת של נישואים כושלים: הוא היה נשוי לניקול קידמן, עימה יש לו שני ילדים, ולפניה לשחקנית מימי רוג'רס. שתי השחקניות הרקיעו לאי-אילו פסגות של הצלחה לאור פרידתן מן השחקן האקסצנטרי, ובהתחשב בשמועות שאפפו את הזוג קרוז-הולמס מאז נישואיהם ב-2006, הגיוני שהגשת מסמכי הגירושין של קייטי תהיה לה לקריירה יוקרתית מעכשיו.

קייטי הולמס פרצה בסדרת הטלוויזיה "דוסון קריק", ועשתה כמה וכמה סרטים עתירי תקציב דוגמת "באטמן מתחיל" מאז שנצמדה לבעלה. מקובל להניח כי הקריירה שלה זינקה מהמעבר לחוגים החברתיים החזקים של קרוז – הזוג סופר את ג'ניפר לופז, וויל סמית' והזוג בקהאם כחבריהם הטובים ביותר. אבל הרווח שהפיקה מתהילתו של קרוז בא עם תג מחיר: נטען כי יש לו לא רק יד מכוונת כי אם גם שולטת לחלוטין בכל הקשור לבחירת הפרוייקטים של אשתו (זוכרים, למשל, איך החומרים בהם היא מצולמת טופלס ב"תודה שעישנתם" פשוט "נעלמו" מחדר העריכה ואף אחד לא הצליח למצוא אותם? אז כזה). ע"י הגירושין האלה היא מתנערת מאחיזת האיתנים שלו בה, ובו זמנית ממשיכה ליהנות מהמעמד הרם שעצם קרבתה לקרוז הביא אותה אליו.

"לקייטי אין סיבה לזנוח את רשת הקשרים שהיא טיפחה במהלך נישואיה עם טום, אפילו אם אנשי הקשר האלה הם חברים קרובים של בעלה לשעבר", טוענת עו"ד הוליוודית המתמחה בנושא. "היא לגמרי יכולה להמשיך לעשות פיצ'ינג וליזום שותפויות עם הקשרים האלה. אם הדיווחים על כי טום מחזיק את הקריירה שלה בהמתנה הם נכונים, סביר שקייט תפרח עכשיו, כפי שקורה להרבה נשים כשהן משתחררות מנישואים בהם לא קיבלו תמיכה".

אם ניקח בחשבון את צחנת השמועות שאפפה את הזוגיות הזו מאז ראשיתה, ההפיכה לגברת קרוז נראית יותר כתפקיד-חייה של קייט מאשר כמציאתה את אביר חלומותיה. לדברי מקורות שאפילו לא חוששים להזדהות בכנסייה הסיינטולוגית (חבר לשעבר בכנסייה בשם מארק הדלי), בה חבר קרוז, טום הביא ל"אודישנים" שחקניות צעירות ויפות אחרות, ביניהן אריקה קריסטנסן וסקרלט ג'והנסן, בטרם נבחרה לתפקיד קייטי, ב-2005. מרגע החתונה, תיאוריות הקונספירציה התפרצו וסיפרו על "חוזה נישואין" עם תמריצים כספיים לקייטי בהתאם לציוני- דרך מותווים מראש, כמו ימי נישואין וילדים נוספים. ב-2006, למשל, דיברו על תשלום של 3 מיליון דולר עבור כל שנת נישואין. אם באמת מדובר בהחלטות עסקיות שהוצאו לפועל צעד אחר צעד – הרי שהגירושין אינם אלא סיומו של חוזה חוקי.

מה שכן ברור לנו הוא כי זו לא תהייה פרידה חלקה. הזוג, כך דווח, חתם על הסכם ממון לפני החתונה, אבל הולמס לא הזכירה את ההסכם בבקשת הגירושין, והרכילאים לא הצליחו לרדת לפשר העניין. כשהתגרש מקידמן ב- 1998 בלא הסכם ממון קודם, קרוז נהג בקשיחות, כשהגיש את מסמכי הגירושין שבועות בודדים לפני יום השנה ה- 10 לנישואין, שהיה מאפשר מבחינה חוקית (בקליפורניה) לקידמן לקחת מחצית מהנכסים לידיה. אם קייט תיקלע למצב דומה, לא ניתן אלא לקוות בשבילה כי שמה בפק"מ את 15 מיליון הדולר שהפרשה אמורה הייתה להניב עבורה עד עתה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן