טייגר וודס כבר לא: פלויד מייוות'ר בראש רשימת הספורטאים המרוויחים

פורסמה רשימת 100 הספורטאים המרוויחים ביותר בעולם של פורבס, וענף האיגרוף השתלט סופית על פסגתו: פלויד מייוות'ר, המתאגרף שהחל לרצות עונש מאסר בתחילת החודש, מדורג במקום הראשון. ובצדק: אין פלא שהכינוי הנוסף שלו הוא "כסף". פעמיים השנה נלחם פלויד בזירה, ופעמיים ניצח – פעם אחת בנוק אאוט ופעם אחת בהחלטה פה-אחד של השופטים. הוא בילה סה"כ פחות משעה בזירה במהלך 12 החודשים האלה. התשלום שקיבל עבור הקרבות האלה: 85 מיליון דולר. 

ממוצע של יותר מ-40 מיליון דולר לקרב השנה, ואז לכלא. פלויד מייוות'ר | צילום: רויטרס

אחרי שלטון ללא עוררין במשך 10 שנים על צמרת הרשימה, שחקן הגולף טייגר וודס מפנה את הפסגה ויורד למקום השלישי; לפניו במקום השני נמצא המתאגרף מאני פאקויאו. עוד נמצאים בעשירייה הראשונה 2 כדורסלנים – קובי בריאנט ולברון ג'יימס, 2 כדורגלנים – דיוויד בקהאם וכריסטיאנו רולנדו, טנסיאי אחד (פדרר, כמובן), שחקן גולף נוסף ושחקן פוטבול אחד. 

רווחיו של מייוות'ר ממוקסמים מאחר והוא גם האמרגן המקדם של קרבותיו הוא, דרך החברה שלו. זה אומר שהוא גורף בעצמו את ההכנסות מכרטיסים, צפייה בתשלום וחסויות, ונושא בכל העלויות, כולל אלו של יריביו בזירה. לכן הוא ירוויח תמיד לפחות 50% יותר מפאקויאו, שבמקום השני ברשימה.

נראה שדמותו הקיצונית של מייוות'ר לא פוגמת בהכנסותיו. מצד אחד הוא הקסים את כל המבוגרות כשהתחרה ב"רוקדים עם כוכבים" האמריקאית לפני 5 שנים, מצד שני הוא הרתיח רבים כשתקף מילולית במלוא הטינה את פאקויאנו לפני שנתיים. התרגילים שלו מייצרים באזז אדיר, והוא התחרה בארבעת אירועי הצפייה בתשלום המצליחים בתולדות הענף.

רוב ההכנסות – מהקרבות, לא מחסויות. פאקויאנו | צילום: רויטרס

פאקויאנו שבמקום השני הרוויח קרוב כ- 62 מיליון דולרים, מהם כ- 90% רק מהקרבות בהם התמודד נגד חואן מנואל מארקז וטים בראדלי, כולל זכויות השידור שלהם בפיליפינים. מחוץ לזירה, הוא הכניס כ-6 מיליון דולר מחסויות מטעם חברות כמו היולט-פאקארד, מותג הקוניאק הנסי, ונייקי.

הכנסותיו של טייגר וודס, המקום השלישי ברשימה, צנחו ב-16 מיליון דולר השנה, אבל עם גיבוי מצד נותני חסות כמו ג'ילט זה עדיין מספיק כדי להשאיר אותו במקום השלישי עם 59.4 מיליון דולר, כ- 90% מהם מחסויות.

4 כדורסלנים נכנסו לרשימת 100 הספורטאים המרוויחים, מהם העשיר מכולם הוא לברון ג'יימס, כוכב קבוצת מיאמי היט וזוכה תואר הMVP של העונה האחרונה, שהכניס כ- 53 מיליון דולר – כ-80% מהם מחסויות של נייקי, מק'דונלדס וקוקה קולה. קובי ברייאנט הוא הכדורסלן הבא ברשימה, במקום השישי עם 52 מיליון דולר והוצאות ענק על משפט גירושין מתוקשר. 

הכדורגלן ליונל מסי (39 מיליון) פותח, במקום ה-11, את העשירייה השנייה, שפרט אליו כוללת בעיקר שחקני פוטבול, אבל גם את רפאל נאדאל ואת כוכב הבייסבול אלכס רודריגז (33 מיליון).

   מקום 63, 20 מיליון דולר. אוסיין בולט | צילום: רויטרס

השחקן ה-8 בסה"כ שזוכה בתואר ה-MVP שלוש פעמים. לברון ג'יימס | צילום: רויטרס

מכל 11 ענפי הספורט (כולל קריקט!) שהצליחו להכניס נציגים לרשימה, הפוטבול האמריקאי נראה כרווחי ביותר עם לא פחות מ-30 נציגים. מתוכם, המוביל הוא פייטון מנינג, שהרוויח מעט יותר מ-42 מיליון דולר, סכום שהספיק לו בשביל לסגור את העשירייה המובילה. שמות גדולים נוספים המעטרים את הרשימה: האצן אוסיין בולט במקום ה-63 עם כ- 20 מיליון דולר הכנסות.

שתי נשים נכנסו לרשימה – שתיהן מענף הטניס: מריה שראפובה במקום ה-26 עם כ-27 מיליון דולר, והסינית לי נא במקום ה-81 עם 18.4 מיליונים. סאמסונג, מרצדס, נייקי והאגן דאז הן בין נותנות החסות שלה.

מקום 81. הטניסאית הסינית לי נא | צילום: רויטרס

סכומי הרווחים שבדירוג כוללים משכורות, בונוסים, כספי פרסים, שכר הופעות, וכמו כן הכנסות מרישויים וחסויות – הכל במהלך יוני 2011 עד יוני 2012. מיסים ועמלות סוכנים לא נוכו מן החישוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן