טים קוק על דוחות אפל: "מכירים בכך שישנה האטה בקצב הצמיחה"

"אנחנו מכירים בכך שבקצב הצמיחה שלנו יש האטה", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, זמן קצר לאחר פרסום הדוחות הכספיים של החברה. "אפל חוותה בשנים האחרונות הצלחות כבירות, ויכול להיות שזו הסיבה לכך שהצמיחה מאטה".

"הירידה במחיר המניה הייתה מאוד מתסכלת עבור כולנו", הוסיף. "המפתח לחוזקה של אפל הוא יצירת מוצרים חדשניים, וזה משהו שנמצא תמיד בשליטה שלנו" המשיך. קוק אף רמז על "מוצרים מעולים חדשים" שיושקו בסתיו, מה שעשוי להביא ל-"קאמבק" של הרווחים ברבעון הרביעי של 2013.

תוצאותיה של ענקית הטכנולוגיה עקפו במעט את התחזיות המוקדמות, אך רווחי החברה ירדו לראשונה מאז 2003 – כך עולה מן הדוחות שפרסמה הלילה החברה לסיכום הרבעון הראשון של 2013 (עבור החברה מדובר השני של שנת הכספים). במקביל, הודיעה החברה כי תגדיל את חלוקת הדיבידנד ב-15% ואת תוכנית רכישת המניות שלה ב-50 מיליארד דולר. לאחר פרסום הדוחות עלתה המניה ב-5% במסחר המאוחר.

על פי הדוחות, נפל הרווח הנקי בכ-18% ל-9.5 מיליארד דולר (או 10.09 דולר למניה), ביחס לרווח נקי של 11.6 מיליארד דולר אשתקד. מדובר כאמור בירידה הראשונה ברווחי החברה מזה כעשור, אך בנתון טוב יותר מן התחזיות המוקדמות, שחזו רווח למניה של 9.97 דולר. הכנסותיה של אפל גדלו בכ-11% ל-43.6 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 42.3 מיליארד דולר.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה אפל כי דירקטוריון החברה אישר הגדלה של 15% בדיבידנד הרבעוני, והחברה תשלם למחזיקי המניות דיבידנד של 3.05 דולר למניה ב-16 במאי. כמו כן, הגדילה את תוכנית הרכישה החוזרת של מניותיה מ-10 מיליארד דולר ל-60 מליארד דולר.

גם בתחום המכשירים עקפה אפל את התחזיות. ברבעון הראשון מכרה החברה 37.4 מיליון אייפונים (אל מול צפי של 36 מיליון מכשירים) ו-19.5 מיליון אייפדים, כשהאנליסטים ציפו למכירת 18.3 מיליון מכשירים. האנליסטים צפו כי הדוחות הרבעוניים יציגו ירידה משמעותית במכירות בתחום הסלולר: על פי התחזיות, מכירות האייפון צפויות היו לצנוח בכ-25% לעומת הרבעון האחרון של 2012. 

החברה פרסמה גם את תחזיותיה לרבעון הבא שיסתיים ביוני, בהן אכזבה את האנליסטים. אפל צופה הכנסות בטווח של 33.5-35.5 מיליארד דולר, אל מול ציפייה מוקדמת של האנליסטים להכנסות של 38 מיליארד דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: רויטרס

מכירותיה של אפל בסוף 2012 נסקו לאחר השקת מגוון מוצרים חדשים, ביניהם האייפד מיני ועוד לפני כן האייפון 5, לאחר שהצרכנים הסתערו על חנויות החברה ורכשו את המכשירים המתקדמים ביותר שהיה לה להציע. אולם לאחר הבאז, שקיבל חיזוק גם במהלך שגעת הקניות לחגים בחורף, נרשמת בדרך כלל רגיעה בשווקים והיקף הקניות יורד באופן משמעותי.

שלשום דווח כי מספר מקורות בוול סטריט המקורבים לבכירים בחברה אומרים כי החיפוש אחר מנכ"ל שיחליף בתפקיד את טים קוק נמצא בעיצומו, וזאת למרות שעדיין אין עדות רשמית לכך שהדירקטוריון של ענקית הטכנולוגיה החל בחיפוש. לפי מחזיקי מניות גדולים בחברה, שדיללו את אחזקותיהם לאחרונה, אם החברה לא מחפשת עדיין מחליף, כדאי שתתחיל: לדבריהם, הגיע הזמן להחליף את קוק, אשר במהלך כהונתו כמנכ"ל נפלה מניית אפל ב-50%. לפחות אחד מהם מאמין כי בחברה כבר החלו בחיפוש אדם עם יכולת טכנית מעולה שיוכל לקחת שליטה על החברה ולשנות את מצבה, כדי שלא תצעד בדרכן של HP וג'י.סי פני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן