טיסה בסוחוי ומסע אל הקוטב הדרומי: החופשות הבלתי שגרתיות

מכר אחד שלכם נסע לאחרונה להוואי. בראשו של השני מופיעה דווקא ספרד. אחרת שינתה את תמונת הפרופיל שלה בפייסבוק לאחר שחזרה מחופשת סקי. זה נשמע כיף; אבל אם אתם לא רוצים לחזור מחופשה עם מזכרת בדמות חולצה טריקו שכתוב עליה "חופשה יקרה", אלא כזו שתעיד על אחת יוצאת דופן – הגעתם לכתבה הנכונה.

הדרום הרחוק

בשנת 1922, חוקר השפה האנגלית אפסלי צ'רי גרארד, כתב את יומן המסע הגרוע ביותר בעולם: "זכרונותיה של המשלחת הבריטית לאנטארקטיקה בראשות רוברט סקוט". כדאי לכם לקרוא אותו לפני שתירשמו למסע לקוטב הדרומי שמארגנת חברת הטיולים Abercrombie & Kent, ואשר אינו מיועד לבעלי לב חלש.

צריך להיות מספיק בכושר כדי לגרור מזחלת שש עד שמונה שעות בכל יום במשך שבועיים, כשגם ניסיון בסקי שלג ובמחנאות לא יזיק. בנוסף צריך לסבול מטמפרטורות שיכולות לצנוח עד 30 מעלות מתחת לאפס. הפירות? תשתייכו לקומץ בודד של אנשים שהניחו את כף רגלם על הקוטב הדרומי. המשלחת יוצאת פעמיים בשנה, בחודש דצמבר, ומחיר המסע מסתכם ב-841 אלף דולר לאדם (לא כולל כרטיסי טיסה לסנטיאגו, צ'ילה, ובחזרה).

צילום: רויטרס

טיסה במטוס קרב

כמה חברות מצפון הקווקז מציעות מסע במושב שליד הנהג במספר דגמים של מכונות קטלניות ומהירות, כמו מיג 29 וסוחוי 27, אשר יגרמו לכם להרגיש כיצד זה לנסוק לגובה של 50,000 רגל בצורה אנכית לכיוון האטמוספרה.

תשאלו אפילו את גוטם סנאיה, עד לפני כמה שנים היו"ר והמנכ"ל של קבוצת ריימונד, הידוע במסעותיו הטרנס יבשתיים בסופר מכוניות, אשר נסע לדרום אוקראינה לטוס בסוחוי Su-27. תחילה הוטס במטוס מאמן – אלבטרוס L- 39. לאחר מכן הגיע הזמן לעטות את מסיכת החמצן ואת סרבל הטיסה של הסוחוי. "הדבר שאני זוכר בצורה המוחשית ביותר היה יכולת התמרון האדירה של המטוס", הוא אומר. "זה היה קצת מבלבל, משכנו בין 5 ל-6 ג'י. הוא עשה הכל, שבירות, לולאות והיפוכים". בפעם הבאה, הוא טוען, הוא יטיס מסוק אפאצ'י.

אם אתם להוטים לחוות חוויה דומה, לכו עם הסמן ל-skyandspacetravel.commigflug.com, או ל-flymigsokol.com. לילדים קטנים-גדולים, שעדיין קוראים בסתר ספרי קומיקס, מציע בסיס חיל האוויר פולרטון בארה"ב אפילו טיסות המדמות קרבות אוויר. מחיר טיסה על סיפון מטוס קרב מתחיל ב-199 אלף דולר.

צילום: רויטרס

לילה על האי ב-130 אלף דולר

האי נקר של ריצ'רד ברנסון, אשר נחרב בשריפה לפני כשנתיים, שוקם וכיום הוא זמין להשכרה בלעדית. המיליארדר והמייסד של קבוצת וירג'ין קנה את האי, חלק מאיי הבתולה אשר באיים הקריביים, בשנת 1978. מאז, הוא הספיק לארח בו בין היתר את הנסיכה דיאנה, את נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר, את מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן, ואת לארי פייג', אחד ממייסדי גוגל.

הבית הגדול על האי (אשר שטחו 74 דונם) מכיל תשעה חדרי שינה. תוכלו לבחור בין נוף לאיים הקריביים לבין נוף שנשקף לאוקיינוס האטלנטי (תלוי באיזה חדר תישנו). מלבד הבית הגדול, תקבלו גם 6 בתים ברחבי האי, מערך של שפים ושרתים, ואת האפשרות לצלול עם שנורקל או פשוט להירגע בערסל על חוף הים.

העלות עבור שהות במשך שבוע של קבוצה בת 30 איש מסתכמת בכ-930 אלף דולר, אבל זוגות יכולים להזמין גם הם מקום במהלך כמה שבועות נבחרים בשנה. המחירים מתחילים ב-420 אלף דולר. פרטים נוספים ב-www.neckerisland.virgin.com.

צילום: מתוך ויקיפדיה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן