טיפוס על עקבים: כך תעלי בסולם הדרגות בעבודה

לנשים יש את כל הכלים כדי לטפס בסולם הקריירה, הן רק לא יודעות כיצד להשתמש בהם. לאחרונה פורסם בוול סטריט ג'ורנל מאמר הטוען כי הסיבה שמספר הנשים בדרגים מנהליים גבוהים הוא קטן יחסית לגברים היא משום שאין להן את הכישורים הדרושים בכדי להגיע לשם. אולם אין זה נכון. אישה שיכולה לנהל בהצלחה משק בית, לגדל ולחנך ילדים ועל הדרך לדאוג להיראות ולהרגיש נפלא, בוודאי לא תתקשה לנהל חברה, גם אם מדובר בעסק שמגלגל מיליוני דולרים. 
במסגרת המאמר הכינה ג'ולי שטיינברג, כתבת הוול סטריט ג'ורנל רשימת כללים שעל כל אישה לקיים על מנת להתקדם בקריירה. מתוך רשימה זו בחרנו את ארבעת העקרונות החשובים ביותר. 
עבודה קשה לפני הכל: זהו הכלל החשוב מכולם. זכרי: אין דבר שבולט יותר מאדם שעובד קשה ומשיג תוצאות בהתאם. אם הינך מתקשה להשיג את הפרוייקטים המתאימים שישקפו את כישורייך בצורה הטובה ביותר, התנדבי לעשותם בעצמך. נקיטת יוזמה היא תכונה חשובה מאוד לכל מי שרוצה להתקדם למשרות ניהוליות. 
ראי את המטרות מול העיניים: אם אינך יודעת לאן את רוצה להגיע, כיצד תוכלי לקבוע את המסלול לשם? קחי לעצמך זמן לקבוע מטרות מדוייקות להמשך הקריירה ולאחר מכן ערכי מחקר בכדי לדעת מהם הכישורים שדורושים לך כדי להשיגן. מומלץ לבנות תוכנית אסטרטגית לקריירה המכילה את כל השלבים בסולם עליו את מעוניינת לטפס. הכנת התוכנית תאפשר לך להשיג את התוצאות הטובות ביותר בכל יעד שתציבי לעצמך.
דעי מתי לשחרר: אם את נמצאת בחברה שלא נותנת לך אפשרות להתקדם ולמצות את כישורייך, אל תשארי שם. חפשי לעצמך מסגרת אחרת שתכיר ביכולותייך ותתן לך הזדמנות לפעול בהתאם. זכרי שעל מנת להצליח עלייך להראות שאת מסוגלת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. הדגישי הצלחות קודמות גם בפני הבוס החדש. 

התלבשי בהתאם ולמדי לשחק גולף: המראה החיצוני שלך משפיע מאוד על הרושם שאת משאירה. גם אם עדין לא הגעת לרמה הניהולית בה את חפצה, התלבשי בהתאם לתפקיד הנחשק. הלבוש מראה על רצינות בעבודה, לעיתים יותר מהצהרת כוונות מילולית. 

באשר לגולף, הכוונה היא לכל תחביב שמאפיין את הדרג המנהלי בחברה. מנהלים רבים עורכים פגישות גם מחוץ למשרד ומעבר לשעות העבודה. בדרך כלל פגישות אלה נערכות במסגרת תחביבים ספורטיביים וחווייתיים למיניהם. אם תאמצי לעצמך תחביבים אלה, את עשויה להגדיל את סיכוייך להיות נוכחת במקום הנכון ולפגוש את האנשים הנכונים שיכולים להיות בעלי השפעה מכרעת על המשך הקריירה שלך. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן