טיפים של אלופים: עצות זהב מהזוכים האולימפיים

הגשמת החלום האולימפי יכול להביא לשחיקה. בשביל השחיין מייקל פלפס, המתעמלת אלי רייזמן, הטניסאית מריה שארפובה וקבוצת הנשים בכדורגל, הסיפור הוא אותו סיפור. עם הרבה התמדה, כולם הביאו הביתה מדליה אולימפית. בפרויקט "פורבס מתחת ל-30" בשנים 2015 ו-2016 הם שיתפו את המסע שלהם.

התשוקה

"כילד, רציתי לעשות משהו שאף אחד אחר לא עשה לפני כן", אומר פלפס. "רציתי להיות הכי טוב בכל הזמנים, ולא היה שום דבר שיכול היה לעצור אותי".

"אפילו כשהתקשיתי, לחזור למגרש, ללכת.. ואתה רואה את הצבע והקווים הלבנים, זה מה שאני מכירה הכי טוב ואוהבת לעשות", אומרת שארפובה, "כשאני קמה זה הדבר הראשון שאני רוצה לעשות".

"כל אחד ידע שסימון (ביילס) היא הפייבוריטית לניצחון בקרב רב", אומרת רייזמן בהתייחסה לאולימפיאדת ריו 2016, "בשבילי, לזכות במדליית הכסף היה כמו לזכות בזהב".

"אני חושב ששחקנים צריכים לקבל תשלום על מה שהם שווים, על מה שהם שמים על המגרש", אומרת אלכס מורגן, שחקנית כדורגל. אני חושבת שזה התחיל עם פיפ"א, בגלל שההגבלות שהם יישמו השפיעו על כולנו".

מייקל פלפס | צילום: Agência Brasil Fotografias

הכאב

ב-2012 בדרכו להשיג 8 מדליות זהב אולימפיות, המשקפת של פלפס התמלאה מים במהלך גמר 200 מטר פרפר. והתוצאה? "שחיתי על עיוור לאורך 175 מטר, זכיתי במדליה ושברתי שיא עולם" מספר פלפס.

"הייתי כל כך כאובה למשך שנה וחצי", מספר רייזמן על ההכנות למשחקים ב-2016, אבל היא לקחה את האולטימטום של המאמן שלה ברצינות וידעה, "אם אני רוצה לחזור, אני צריכה להיות יותר טובה ממה שהייתי ב-2012".

"זאת הייתה הפעם הראשונה שלא עשיתי משהו כל יום", מספרת שארפובה על תקופת ההחלמה שלה מניתוח כתף בגיל 21. "הבנתי שזה היה טוב להיות חלק מארגון ושגרירה של מותג, אבל בסוף היום הייתי חלק מהארגון הזה. לא קיבלתי החלטות".

"פיפ"א היא ללא ספק הגוף המנהל שלנו, אך סבלנו איתם מכל נושא השוויון", מספרת שאנון בוקס, שחקנית בקבוצת הכדורגל. "אתה יכול להגיד ש'הגבר מביא הרבה כסף', ובשביל הקבוצה הלאומית שלנו אנחנו מביאות כסף כל ארבע שנים, אך אנחנו עושות כברת דרך".

אלי רייזמן | צילום: Agência Brasil Fotografias

העתיד

"אני רוצה ללמד ילדים להיות יותר מוגנים במים", מתייחס פלפס לקרן שהקים. "סיבת המוות השנייה בקרב ילדים מתחת לגיל 14 היא תאונות שחייה. עד עכשיו, לימדנו 15 אלף ילדים להיות בטוחים במים".

כעת כשהאולימפיאדה נגמרה, לרייזמן יש יותר זמן להקדיש לליין האופנה שלה הכולל תכשיטים, בגדי גוף וגרביים. היא הבינה כי קריירת ההתעמלות שלה סיפקה לה בסיס טוב לבניית עסק, "אני אוהבת להיות בעלת קו בגדי גוף כי זה תמיד ישאיר אותי מקושרת לספורט".

"כל אחד אוהב לתת לעצמו הפסקה בצורה כלשהי, בין אם זאת סבתא שלך שמבשלת מאכלים מהילדות שלך, או שוקולד", אומרת שארפובה. היא התחילה עם 500 אלף דולר לפני ארבע שנים והיא עדיין מחזיקה ב-100% מחברת הממתקים סוכרפובה.

מריה שארפובה | צילום: Valentina Alemanno

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן