טקס האוסקר: ארגו הסרט הטוב ביותר, אכזבה לישראלים

"ארגו" של בן אפלק זכה הלילה (בין ראשון לשני) בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-85 שנערך בלוס אנג'לס. הגברת הראשונה של ארה"ב מישל אובמה הכריזה על הזוכה, שגבר על שמונה סרטים אחרים, ובהם "לינקולן", "חיי פי", "כוננות עם שחר" ו"אופטימיות היא שם המשחק". הזכייה לא מהווה הפתעה לאור ההצלחה של הסרט בטקסים שקדמו לאוסקר (זכה בגלובוס הזהב ובבאפטה).

"מחפשים את שוגרמן" זכה בקטגוריה הדוקומנטרית, ובכך גרם לאכזבה בקרב מי שציפה להשיג ישראלי של המועמדים הישראלים, "חמש מצלמות שבורות", של הבמאי גיא דוידי, ו-"שומרי הסף" של דרור מורה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אני דןןקא לא מאוכזב", אמר דוידי לגלי צה"ל, "אני שמח בשביל הזוכים. יש אנחת רווחה, הרי אם היינו זוכים היו חוזרים לדיון אם הסרט בכלל ישראלי. במקום זה צריך להחזיר את הדיון לגבי הדברים החשובים כמו איך מפסיקים את הכיבוש. אתמול ניגש אלי דסטין הופמן ואמר שהסרט ריגש אותו.  

את הפרס עלו לקבל המפיקים גרנט הסלוב, ג'ורג' קלוני ואפלק, שלא קיבל מועמדות לפרסי הבימוי והמשחק מהאקדמיה. אפלק הנרגש הודה לכל מי שסייע לקריירה שלו להתרומם בחזרה, 15 שנה אחרי שזכה עם מאט דיימון בפרס התסריט על "סיפורו של וויל האנטינג". "לא האמנתי לעולם שאחזור לבמה הזו", הוא אמר והוסיף, "זה לא חשוב איך אתה נופל, חשוב איך אתה קם".

מי שנפל הערב באופן יחסי הוא הסרט "לינקולן" של סטיבן ספילברג, שזכה רק בפרס השחקן הראשי לדניאל דיי לואיס על תפקידו כנשיא ארה"ב. דיי לואיס, שזכה בעבר פעמיים בקטגורייה על "כף רגלי השמאלית" ו"זה ייגמר בדם", גבר על בראדלי קופר (אופטימיות היא שם המשחק), דנזל וושינגטון (הטיסה), חואקין פיניקס (המאסטר) ויו ג'קמן (עלובי החיים).

עם זאת, סטיבן ספילברג, במאי הסרט, ראה את כל הפרסים בורחים ממנו, כשגם הפסלון עבור קטגוריית הבימוי הלך לאנג לי ("חיי פי"), שזכה בעבר על "הר ברוקבק". בקטגורייה היו מועמדים גם מיכאל האנקה (אהבה), בן זייטלין (חיות הדרום הפראי) ודייויד או ראסל (אופטימיות היא שם המשחק). "אני מודה לאלוהי הקלונוע", אמר בנאום הזכייה. האנקה התנחם בזכייה בקטגוריית הסרט הזר.


קלוני (מימין), אפלק (באמצע) והסלוב (משמאל). ארגו הסרט הטוב ביותר | צילום: רויטרס

"ארגו" לא הסתפק רק בפרס הסרט הטוב ביותר ולקח הביתה עוד שני פסלונים חשובים על העריכה (וויליאם גולדנברג) והתסריט המעובד (כריס טריו).ג'ניפר לורנס (אופטימיות היא שם המשחק) זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. לורנס גברה על ג'סיקה צ'סטיין (כוננות עם שחר), עמנואלה ריבה (אהבה), נעמי ווטס (הבלתי אפשרי) וקוונזין אליס בת ה-10 (חיות הדרום הפראי).

כריסטופר וולץ זכה בקטגורייה הגדולה הראשונה של הערב כשלקח את הפסלון בקטגוריית שחקן המשנה על תפקידו ב"ג'אנגו ללא מעצורים".וולץ גבר על טומי לי ג'ונס (לינקולן), פיליפ סימור הופמן (המאסטר), רוברט דה נירו (אופטימיות היא שם המשחק) ואלן ארקין (ארגו).

זהו הפסלון השני של וולץ בקטגוריה אחרי שזכה כבר בסרט אחר של קוונטין טרנטינו, "ממזרים חסרי כבוד", בשנת 2010. טרנטינו עצמו התכבד בפרס התסריט המקורי והעניק בנאום הזכייה שלו את הקרדיט לשחקנים שבחר.אן האת'ווי (עלובי החיים), זכתה באוסקר ראשון כשניצחה בקטגורייה שחקנית המשנה ולקחה את הפסלון לסאלי פילד (לינקולן), הלן האנט, ג'קי וויבר ואיימי אדאמס.

הטקס, בהנחייתו של סת' מקפארלן, רשם גם כמה שיאים מוזיקליים, ובהם הופעותיהן של ברברה סטרייסנד, שירלי באסי ואדל. האחרונה גם זכתה בפרס השיר הטוב ביותר על "סקייפול", זכייה ראשונה אי פעם של סרט מסדרת ג'יימס בונד.

רשימת הזוכים:

הסרט: ארגו

שחקן ראשי: דניאל דיי לואיס (לינקולן)

שחקנית ראשית: ג'ניפר לורנס (אופטימיות היא שם המשחק)

בימוי: אנג לי (חיי פי)

שחקן משנה: כריסטופר וולץ (ג'אנגו ללא מעצורים)

שחקנית משנה: אן האת'ווי (עלובי החיים)

תסריט מעובד: כריס טריו (ארגו)

תסריט מקורי: קוונטין טרנטינו (ג'אנגו ללא מעצורים)

סרט האנימציה: "אמיצה"

הסרט הזר: "אהבה" (אוסטריה)

עריכה: וויליאם גולדנברג ("ארגו")

השיר: אדל ופול אפוורת' (סקייפול)

סינמטוגרפיה: קלאודיו מירנדה ("חיי פי")

תלבושות: ז'קלין דוראן ("אנה קרנינה")

סרט תיעודי: "מחפשים את שוגרמן"

מוזיקה: מיקאל דאנה ("חיי פי")

עריכת סאונד: פר הלברג וקרן בייקר לנדרס ("סקייפול")

אפקטים: "חיי פי"

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן