יוון: הפרלמנט אישר את תקציב הצנע בכדי לקבל סיוע בינלאומי

יוון אישרה אמש ברוב של 163 מתוך 300 חברי פרלמנט את התקציב לשנת 2013, הכולל קיצוצים נרחבים בתכניות הפנסיה והעלאת מסים. זאת כדי שתעמוד בתנאים שהציבו לה מדינות גוש היורו על מנת לקבל את הסיוע הבינלאומי. 

ההצבעה הפרלמנטרית ביוון היוותה מבחן עבור ראש הממשלה היווני, אנטוניוס סאמארס, ועבור הקואלציה שבנה, בעודו מנסה לנווט את המדינה לעבר היציאה ממשבר החוב הפוקד את המדינה בחמש שנים האחרונות.

אישור צעדי הצנע הכלכליים ביום רביעי האחרון היה גם הוא תנאי מוקדם עבור הסיוע הכספי העומד על יותר מ-30 מיליארד יורו ממדינות הגוש ומקרן המטבע הבינלאומי. צעדי הצנע אושרו ביום רביעי ברוב דחוק של 153 חברי פרלמנט מתוך 300, ואלפים יצאו לרחובות להפגין כנגד האישור.

האם סאמארס יצליח להעביר את התקציב? | צילום: רויטרס

"עלינו להקריב היום כך שתהיה תקווה לדורות הבאים", אמר שר האוצר, יאניס סטונארסו, אמש בפרלמנט. "שיקום האמינות שלנו היא המפתח היחיד שלנו להתאוששות". המגזרים הפרטיים והציבוריים של יוון, והאיגודים המקצועיים המייצגים כמחצית מ-4 מיליון העובדים במדינה, קיימו אתמול אחה"צ מחאה מול הפרלמנט.

סאמארס ובני בריתו טוענים כי התקציב אמור להחזיר את יוון למסלול הישיר ליציאה מהמשבר, אך באופוזיציה טוענים כי אישור התקציב יעמיק דווקא את המיתון. "במשך שלוש שנים אנחנו הולכים מחילוץ לחילוץ, מהצלה להצלה" אומר פאנאגיוטיס לאפאזניס, אחד ממנהיגי האופזיציה. "האזרח היווני כבר פשט את הרגל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן