יוון חוזרת לשבות: "הממשלה צריכה להבין שאנחנו אנשים – לא מספרים"

יוון חוזרת לשבות: איגודי העובדים במדינה יקיימו שביתה בת 24 שעות בשבוע הבא, בהפגנות הגדולות הראשונות מאז החליטה הממשלה לקצץ אלפי משרות בסקטור הציבורי כדי לעמוד בתנאי המלווים הבינלאומיים.

השביתה, שתתקיים ב-16 ביולי, עשויה להתנגש עם ההצבעה בפרלמנט בשבוע הבא על המדיניות עליה סיכמה אתונה עם האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית כתנאי לקבלת הסיוע.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.


צילום: רויטרס

בין האמצעים עליהם הסכימה נמצאים קיצוץ האבטחה בבתי הספר, בשיטור המקומי ובמשרות ממשלתיות ברשויות המקומיות. תאריך להצבעה טרם נקבע, אך הממשלה מקווה להעביר את ההצעה עד ה-19 ביולי.

"הממשלה והמלווים צריכים להבין שאנחנו אנשים – לא מספרים", נכתב בהודעה של איגוד GSEE, איגוד העובדים הגדול ביותר בסקטור הפרטי במדינה. "המאבק שלנו יימשך ויתעצם כל עוד מקבלי ההחלטות יתעקשו לדחוף אנשים לעוני".

המלווים של יוון, אשר חילצו אותה פעמיים מאז החל המשבר, עם חבילות סיוע בשווי 240 מיליארד יורו, איבדו את הסבלנות בשל ההתקדמות האיטית שעשתה המדינה בקיצוצים בסקטור הציבורי בן 600 אלף העובדים, הנתפס על ידי רבים כמושחת ובלתי יעיל.

אולם כששיעור האבטלה מגיע לכ-27%, פי שניים מהשיעור הממוצע בגוש היורו, העובדים זועמים על התוכנית להעביר 12,500 עובדים ל"מאגר ניידות" עד ספטמבר, כלומר לדרוש מהם למצוא עבודה במחלקה אחרת – או להיות מפוטרים. עד סוף השנה אמורים 25 אלף עובדים להיות מועברים לתוכנית הזו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן