יוון שוב במוקד: המסחר בוול סטריט ננעל בירידות

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, לאחר המגמה החיובית בה ננעל המסחר אמש ועל רקע הפיתול האחרון בעלילות משבר החוב היווני. דווקא לאחר מספר ימים של אופטימיות בקרב המשקיעים, היום התהפכה המגמה – ועיני כולם היו נשואות למפגש שרי היורו-גרופ אשר התכנסו היום בפעם האחרונה בניסיון למנוע את פרישתה של יוון מגוש היורו. הפגישה הסתיימה במבוי סתום, כאשר השרים לא הצליחו להגיע להסכמה. מחר בבוקר תתקיים פגישה בין ראש ממשלת יוון לבין נגיד הבנק האירופי ויו"ר קרן המטבע, והמשקיעים מקווים שהיא תישא פירות.

היום, כזכור, פרסם אתר החדשות CNBC כי נושיה של יוון החליטו שלא לקבל את הצעת הפשרה שהעביר ראש הממשלה היווני ציפראס בתחילת השבוע. אם אכן הצעה זו לא תתקבל, מדינות גוש היורו לא יעבירו ליוון את כספי החילוץ להם היא ממתינה, ויוון לא תוכל לשלם את חובה העומד על 1.6 מיליארד דולר, ואותו היא מחויבת להחזיר עד לסוף החודש הנוכחי. במצב כזה, ליוון לא תיוותר בררה מלבד להכריז על חדלות פירעון – וסיכוי גבוה כי היא תפרוש גם מגוש היורו.

צילום: thinkstock

מאז פרסום החלטתם של הנושים על ידי האתר האמריקאי, בורסות אירופה עברו להיסחר בירידות שערים בהובלת מדד הדאקס הגרמני, אשר נחלש ב-0.6%. הבורסה באתונה הגיבה לפרסום בירידות חדות – ואיבדה 1.8% מערכה.

המגמה השלילית, כאמור, השפיעה גם על המדדים המרכזיים בבורסה בניו יורק, שם ננעל המסחר גם כן בירידות שערים. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.9%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.7% ומדד הנאסד"ק איבד מערכו 0.7% גם כן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן