יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, על רקע נאום יו"ר הפד

הבורסה בניו יורק ננעלה בירידות שערים. מתח רב הורגש סביב נאומה של ג'נט ילן, יו"ר הפדרל ריזרב, היום אשר ענה על התחזיות המוקדמות לפיהן, אם לא יקרה משהו חריג, הריבית תעלה בעוד כשבועיים, לראשונה מאז 2006. דוח התעסוקה האמריקאי לחודש נובמבר, יתפרסם ביום שישי, ואף הוא לדעת האנליסטים, עשוי לתמוך בהחלטת הריבית המתקרבת. מניית יאהו זינקה היום, פריון פתחה את יום המסחר במגמה חיובית וסיימה בעליות שערים חזקות, ומניית אלפבית – לשעבר גוגל, שברה את שיא כל הזמנים, כשערכה עמד בפתיחת יום המסחר על 535 מיליארד דולר.

במוקד העניין היום עמדה החלטת הריבית, שצפויה לעלות לאחר עשור, מ-0.1%, ולהשפיע על שווקי העולם. חברת המחקר ADP, פרסמה נתון לפיו מספר המשרות בחודש נובמבר גדל ב-217 אלף, לא כולל משרות המשתייכות לסקטור הציבורי. התחזיות המוקדמות הציגו נתונים לפיהם יתווספו כ-190 אלף משרות בלבד. כלכלנים העידו כי המגמה חיובית, ולפיכך מסתמן כי הריבית אכן תעלה בהתאם לתחזיות, לאחר שהמשק הציג גם בחודש שעבר התחזקות, לאחר דוח תעסוקה מוצלח באוקטובר.

צילום: Thinkstock

מניית פריון פתחה את יום המסחר בעליות חזקות, וסגרה אותו בזינוק אדיר של 11% בקירוב. יאהו, השוקלת למכור את עסקי האינטרנט של החברה, זינקה אף היא ב-6%, כשאת יום המסחר החלה בעליות משמעותיות יותר. עליבבא עלתה היום ב-1.1%. מניית אלפבית, רשמה שיא, כששוויה האמיר ל-535 מיליארד דולר, ומניית החברה פתחה את היום בעלייה של 0.7%, וסיימה בהתחזקות של 1.1%. מדד הנאסד"ק נחלש היום ב-0.7%, דאו ג'ונס ירד ב-1%, ו-S&P 500 סיים את יום המסחר במגמה שלילית כשירד ב-1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן