יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים קלות, כאשר הזהב ירד ב-7% בקירוב, והנפט צלל ב-10.6%. ברקע למסחר, צפויות להתקבל החלטות מכריעות, שתשפענה על שווקי העולם: ב-16 בדצמבר יקבע הפד באם להעלות את הריבית במשק, לאחר עשור בו היא נותרה על כנה. החלטה זו תיקבע בין היתר, לאחר פרסום תוצאות דוח התעסוקה האמריקאי לחודש נובמבר, כבר בסוף השבוע הקרוב. היום נודע, כי מטבע היואן הסיני ייכנס לסל קרן המטבע היוקרתי, SDR

מתח לקראת העלאת הריבית הצפויה על ידי הבנק המרכזי באמריקה. מלבד לדוח התעסוקה לחודש האחרון שיעיד על יציבות השוק, הפד יתייחס גם לנתוני הצריכה במשק ויבחן אם עלו. זאת, תוך התייחסות לנתוני הבלאק פריידי וסייבר מאנדיי. הבורסה באירופה ננעלה הערב, במגמה מעורבת. פוטסי הבריטי ירד ב-0.3%, דאקס הגרמני עלה ב-0.8% וקאק הצרפתי הוסיף לערכו 0.6% בקירוב. מניות הקמעונאות ריכזו עניין היום, בשל נתוני המכירות המאכזבים ליום "שישי השחור" השנה. 

צילום: Thinkstock

חברת אמאזון הייתה במוקד לאחר שחשפה מוצר חדש: רחפן משלוחים שאמור לייעל את הגעת המשלוחים מהחברה לבית הלקוח, בפרק זמן של לא יותר מ-30 דקות. מניית החברה איבדה מערכה היום 1.2%. גאפ, ענקית הבגדים, צנחה ב-2.3%, מייסיס צנחה אף היא בשיעור דומה, חברת טיפאני ירדה ב-0.06%. בגזרת חברות התרופות, מיילן נחלשה ב-0.8%, לאחר שהעלתה ב-15% את מחיר תרופת האפיפן שמשווקת.

מדדי הנאסד"ק והדאו ג'ונס ירדו ב-0.4%, מדד S&P 500 נחלש ב-0.5% בקירוב. הנפט איבד החודש 10.6% מערכו, והזהב בכ-7% במהלך החודש החולף. החל מ-1 באוקטובר 2016 מטבע היואן הסיני יצורף ל-SDR, סל המטבעות של קרן המטבע. כאשר משקלו של האחרון יהיה כמעט 11% מהסל. כידוע, בסל המטבעות "חברים" כעת היין היפני, הליש"ט הבריטי, היורו האירופי והדולר האמריקאי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן