יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

את יום המסחר הראשון לשבוע חג המולד, פתחה חברת טוויטר בסימן אדום: מנייתה איבדה כמחצית מערכה מאז ההנפקה המתוקשרת לפני כשנתיים. את יום המסחר נעלה בירידה של 4%. מחירי הנפט המשיכו לצלול ולייצר דאגה בשל ההשפעה על שווקי העולם.

את עיקר העניין, המשיכו לרכז גם היום כאמור, מניות הנפט: הורגשה ירידה של 0.7% לחבית שמחירה 35.8 דולר. מגמה זו החלה ביום שישי האחרון, כאשר מחיר חבית מסוג ברנט ירד ל-36.5 דולר. מדובר בירידה בשיעור של 1%. מחיר חבית WTI נסחר אף הוא במחיר נמוך של 34.5 דולר לחבית, ירידה של 0.8%. השחקנים השונים בעולם הכלכלי הביעו דאגה נוכח הירידה במחירי הנפט, וצופים שהמחירים ימשיכו לצלול בתקופה הקרובה.

צילום: Thinkstock

חברת טוויטר, אשר פתחה את יום המסחר בירידה של 2.6%, סיימה אותו בירידה חדה עוד יותר, של 4%. האחרונה מתמודדת עם הרבעון הקשה בתולדותיה גם על רקע מינוי המנכ"ל החדש, ג'ק דורסי, לפני כחודשיים. החברה הציגה את הנתונים הנמוכים ביותר מאז הונפקה לפני כשנתיים, זאת לאחר שאיבדה כ-50% מערכה, ומנייתה נסחרה היום ב-22 דולרים. בסוף שבוע המסחר הקודם, עמד מחיר המניה על 23 דולרים.

מדד הדאו ג'ונס ננעל בעלייה של 0.7%, מדד ה-S&P טיפס ב-0.8% ומדד הנאסד"ק התחזק ב-1%. זאת, לאחר נעילה שלילית חזקה שחתמה את המסחר ביום שישי על רקע צלילת מחירי הנפט.

באירופה ננעל יום המסחר בירידות חדות. פוטסי הבריטי סגר את המסחר במגמה שלילית של 0.3%, דאקס הגרמני איבד 1% וקאק הצרפתי החסיר 1.3%. דגש מיוחד הושם על בורסת ספרד שנסחרה בירידות משמעותיות לאור תוצאות הבחירות במדינה, כאשר המדד הספרדי ננעל בצלילה של 4% בקירוב.

מניית אפל, סגרה את יום המסחר בירידה של 4.5%, וריכזה עניין על רקע הביקורת שהביע מנכ"ל החברה, טים קוק, כנגד מדיניות המס בארה"ב. זאת, תוך שציין כי חברתו אמנם מייצרת מכשירים בסין ולא באמריקה, אך משלמת מיסים לפי החוק. מניית דיסני, נעלה את יום המסחר במגמה שלילית של 1%. שבוע המסחר קצר מהרגיל, עקב חופשת חג המולד שתחל ביום חמישי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן