יום המסחר ננעל בירידות, כשברקע חקירה פלילית נגד חברות הויטמינים

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, כשברקע עונת הדוחות. את עיקר תשומת הלב, תפסה החקירה הפלילית שמנהלות סוכנויות פדרליות, מנהל התרופות, הרשות למסחר ומשרד המשפטים האמריקאי כנגד חברות המוכרות ויטמינים ותוספי מזון, ופרסמו לפי החשד, בניגוד לחוק.

בבורסה בניו יורק המשיכו לעסוק גם היום, במתקפת הטרור על פריז בסוף השבוע האחרון, כשבמוקד השפעותיה על הכלכלה העולמית. מדד המחירים לצרכן בחודש אוקטובר עלה ב-0.2% באמריקה, והאינפלציה עדיין נחשבת לנמוכה מאד. אנליסטים בארה"ב עסקו גם היום, באפשרות העלאת הריבית על ידי הפד, הצפויה לחודש הבא, באם דו"ח התעסוקה של נובמבר יהיה מאוזן. 

ירידות שערים בוול סטריט | צילום: Thinkstock

החברות החשודות בפרסום אסור, ונפתחה נגדן חקירה פלילית הן: GNC, הרבלייף וויטמין שופ. השלוש סגרו את יום המסחר בירידות: הראשונה צללה ב-5.5%, הרבלייף ירדה ב-1.1% וויטמין שופ נפלה היום ב-5.3%.

מניית וולמרט סיימה את יום המסחר במגמה חיובית של 3.8%, לאחר שהציגה נתונים מאכזבים לרבעון השלישי: רווח של 3.3 מיליארד דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו רווחיה עמדו על 3.7 מיליארד דולר. הום דיפו זינקה ב-4.3%. אורבן אאוטפיטרס התרסקה בטרום יום המסחר ב-12%, וסגרה את היום בצלילה של 4.2%. החברה הציגה נתונים לא טובים לרבעון השלישי, כאשר הרוויחה 52 מיליון דולר בלבד. מניית מיילן עלתה ב-1.2%, לאחר שהודיעה אתמול על תכנית לרכישה עצמית של מניותיה, בהיקף של כמיליארד דולר.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.1% בקירוב, הנאסד"ק הציג עליה מתונה של 0.03%, ומדד S&P 500 ירד ב-2.1%. כלכלנים בכירים בעולם מציינים, כי המתקפה על פריז עשויה דווקא לחזק את שווקי העולם, אם הבנק האירופי המרכזי ייתן תמריצים כספיים, ולמעשה יגדיל את תכנית ההרחבה שתוכננה בין כה.

בבורסת אירופה, המדדים ננעלו בעלייה: פוטסי 100 עלה ב-2%, קאק קפץ ב-2.8% ודאקס טיפס ב-1.3%. בבורסת אסיה, מדד הניקיי עלה ב-1.2%, והנג סנג עלה ב-1.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן