יום המסחר ננעל במגמה שלילית על רקע ירידות הנפט

לאחר חופשת חג המולד, נפתח היום המסחר בוול סטריט בניו יורק. זהו שבוע המסחר האחרון לשנת 2015 אשר נחתם במגמה שלילית. ירידות שערים הורגשו כאשר הנפט המשיך לרכז עניין גם היום על רקע הירידות החדות שהתרחשו במהלך השנה, ובפרט בשבועות האחרונים, תוך שהמחיר לחבית עמד היום על פחות מ-37 דולר.

הבורסות באירופה נסגרו היום בירידות שערים, כאשר חלק משווקי העולם טרם חזרו לפעילות שוטפת בשל חופשת חג מולד ארוכה. בין המדינות הללו ניתן למנות את אנגליה, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד. מדד פוטסי הבריטי עלה ב-0.2%, דאקס הגרמני נסחר ביציבות, בעוד קאק הצרפתי נחלש ב-1%. בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת; מדד שנגחאי הסיני ירד ב-2.6%, ניקיי היפני עלה ב-0.6%, מדד ההאנג סאנג ההונג קונגי רשם ירידה של 1%.

צילום: Thinkstock

לאחר שנה לא פשוטה לזהב השחור בה נרשמו ירידות שערים חדות, הגיע מחיר הנפט לשפל חסר תקדים של 34 דולר בתקופה האחרונה. לאחר עלייה של 11% בשבוע שעבר, מחיר הנפט ירד היום שוב, כאשר המחיר לחבית מסוג ברנט עמד 36.7 דולר – ירידה של 3%, והמחיר לחבית WTI עומד על 36.8 דולר – ירידה של 3.4%. באשר למגמת מחירי הנפט בשנה הבאה, הדעות חלוקות: חלק מהאנליסטים צופים עליה משמעותית, בעוד אחרים צופים כי מגמת ההיחלשות תלך ותתחזק, ויתכן והמחיר לחבית ינוע סביב 20 דולרים בלבד.

באשר לחוזים העתידיים, נרשמו היום ירידות שערים: הדאו ג'ונס נחלש ב-0.1%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.2% ומדד הנאסד"ק רשם ירידה של 0.1%. היום לא פורסמו נתוני מאקרו מרכזיים בוול סטריט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן