יום שלישי רצוף של ירידות באירופה; אתונה נפלה ב-3.2%

בורסות אירופה ננעלו הערב בירידות זה היום השלישי ברציפות. מרבית הסוחרים צופים כי השווקים לא יתרוממו בזמן הקרוב, בשל החששות הגוברים שהבנק האירופי המרכזי ייזהר יותר בתמיכתו בשווקים. הדברים מגיעים גם על רקע החשש מפני הפסקת התמיכה של הבנקים ביפן ובארה"ב בשווקים ולמרות נתוני פעילות הייצור באפריל באירופה שהפתיעו את הכלכלנים כשעלו ב-0.4%, לעומת צפי לעלייה של 0.2%.

ברקע נמצא המשפט המתנהל השבוע בגרמניה, ובו נבחנת חוקיות תוכנית רכישת האג"ח של הבנק האירופי המרכזי. ההכרעה בנושא צפויה להתקבל רק בספטמבר, אך המשקיעים חוששים שאם בית המשפט יעלה ספקות בנוגע לתוכנית, גם ללא החלטה חד משמעית, השווקים עלולים להגיב בירידות חדות.

ממשלת יוון עומדת שוב בפני זעם ציבורי גובר, אחרי הסגירה הפתאומית של תחנות הטלוויזיה והרדיו הממשלתיות ERT, ושעות אחרי ההשפלה שחוותה המדינה כאשר דירוג הבורסה שלה הורד לרמה של שוק מתעורר על ידי MSCI.

שתי המכות, יחד עם הכישלונות בתוכנית ההפרטה, הביאה לשינוי במגמה החיובית שחווה באחרונה המשק היווני, שאף גרמה לראש הממשלה אנטוניוס סמארס להכריז כי הסיכון ליציאתה של יוון מגוש היורו מת, וכי ההתאוששות נמצאת בעיצומה. הבורסה באתונה הגיבה היום בהתאם ונפלה ב-3.2%.

צילום: רויטרס

בורסת פריז נחלשה היום ב-0.4%, בורסת פרנקפרט נסחרה בירידה של 0.6% ובורסת לונדון רשמה ירידה של 0.6%. גם באסיה התנהלו היום הבורסות בירידות שערים. טוקיו נפלה ב-2%, אך לקראת הסגירה התייצבה וננעלה בירידה של 0.2%, והבורסה בסיאול נסוגה 0.4%.

הנדריק קליין, ראש מחלקת המסחר בחברת דה וינצ'י השקעות, אומר כי הוא נותר שורי בנוגע להשקעות לטווח הארוך, אך זהיר יותר בנוגע לטווח הקצר, בעיקר בשל אי הוודאות בנוגע למדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים. "אני עדיין שורי לטווח הארוך, אך בטווח הקצר אני משקיע באופציות שורט", סיכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן