יום תנודתי בוול סטריט ננעל בעליות; סודה סטרים התחזקה ב-2.7%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות לאחר יום תנודתי מאוד, כאשר במוקד עומדת הודעת נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי כי הריבית תישאר על כנה. במקביל, חתך הבנק האירופי את תחזית הצמיחה בגוש לשנת 2013, וכעת הוא צופה התכווצות של 0.6%. המסחר ימשיך להתנהל על רקע הספקולציות המתגברות בשוק לגבי האטה בהרחבה הכמותית שמפעיל הבנק הפדרלי, ובהמתנה לדוח התעסוקה לחודש מאי – אשר יתפרסם מחר.

מדד הדאו גונס התחזק ב-0.5%, S&P 500 הוסיף 0.8% לערכו, ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.7%. על רקע הכרזת הריבית והודעתו של דראגי ננעלו בורסות אירופה בירידות. בורסת לונדון ירדה ב-1.3%, פרנקפורט נחלשה של 1.2%, מדריד איבדה 0.9% ובורסת פריז השילה 1% מערכה. 

דראגי | צילום: רויטרס

נשיא הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי הכריז כי הריבית שעומדת על 0.5% תישאר על כנה. דראגי ההוריד את תחזית הצמיחה לצמיחה שלילית של 0.6%, בהשוואה תחזית הקודמת שעמדה על 0.5%. "שקלנו אפשרות של ריבית שלילית בגוש היורו", אמר דראגי במסיבת עיתונאים. 

לגבי השנה הבאה העלה הבנק את התחזית ב0.1% ועתה היא עומדת על 1.1% עבור שנת 2014. "ההחלטה להעלות את תחזית הצמיחה של גוש היורו בשנה הבאה נובעת מתחושת הביטחון הגוברת שלנו על הכלכלה. אני אופטימי – הכלכלה מראה סימני שיפור", אמר דראגי.

המשקיעים בארה"ב ובעולם כולו ממתינים לפרסום דוח התעסוקה לחודש מאי מחר אשר מהווה אינדיקטור מרכזי למצב המשק האמריקני וכאינדיקטור משמעותי להחלטה על האטה או צמצום של תוכנית רכישת האג"ח, כאשר הספקולציות על האטה הרעידו את השווקים בעולם במהלך השבוע האחרון.

תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שהסתיים ב-1 ביוני הסתכמו ב-346 אלף, נמוך ב-11 אלף מהשבוע הקודם. הערכות האנליסטים עמדו על 345 אלף.

מנית סודה סטרים התחזקה ב-2.7% על רקע הדיווחים כי התאגיד העולמי למוצרי מזון, פפסיקו, החל במגעים לרכישת החברה. אינדרה נואי, מנכ"לית פפסיקו אמרה היום בראיון ל-CNBC כי היא שמעה היום "בפעם הראשונה" על המשא-ומתן של פפסיקו וסודה סטרים. "השמועות על המשא-ומתן הן לחלוטין לא נכונות", אמרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן