יזם נולד: כך הפך יזם בן 15 שכמעט סולק מבית הספר לכוכב מבוקש בבריטניה

אומרים שאין דבר כזה פרסום רע. זה בהחלט יכול להיות המקרה של טומי רוז, הצעיר הבריטי בן ה-15 שהסתבך עם בית ספרו לאחר שפתח שוק שחור של ממתקים ומשקאות תוססים. הודות לחשיפה התקשורתית שקיבל, הוצעה לרוז משרה של 25 אלף דולר בשנה על ידי שני יזמים המתמקדים בפיתוח רוח העסקים בצעירי בריטניה.

בן ומייקל דייר, המקימים של פרויקט ה-National Enterprise Challenge, התרשמו כל כך מסיפורו של רוז עד שהציעו לו משרה בארגון שלהם העוסק והצגת אתגרים עסקיים "מהחיים האמתיים" הדורשים תקשורת, עבודת צוות ומנהיגות, בבתי ספר וקולג'ים ברחבי בריטניה.

אם יקבל את התפקיד, רוז יעבוד יחד עם הצוות ויציג את האתגרים הללו בבתי הספר. "לרוז תהיה את ההזדמנות לעורר השראה אצל תלמידים אחרים להיות יזמים כמוהו", מסבירה שרה ניקולס, עיתונאית העובדת עבור הפרויקט.


רוז בכתבה ב-Mirror הבריטי. הפך לדמות מוכרת בממלכה | מקור: צילום מסך

העסק שפתח רוז ניצל את העובדה שבבתי הספר במדינה מונהגת מדיניות האוסרת הכנסת ממתקים ומזון לא בריא. הוא החל כבר בגיל 12 למכור באופן פרטי ממתקים, חטיפים ומשקאות מוגזים לעמיתיו לספסל הלימודים והרוויח עד כה כבר קרוב ל-20 אלף דולר. הוא אפילו שילם 9 דולר ביום לשני חברים שעזרו לו למכור את הסחורה שקנה בהנחה מחנויות סיטונאיות.

רוז כבר הספיק לקבל את ברכתם ותמיכתם של כוכבי ריאליטי היזמות הבריטי "מאורת הדרקון" (המקבילה של Shark Tank האמריקאית), בה קבוצה של משקיעים מקשיבה לרעיונות יזמיים של המשתתפים ומחליטה האם הם שווים השקעה. שלושת השופטים הדגישו שלרוז הצעיר יש את כל מה שנדרש על מנת להיות יזם מצליח. מצד שני, בבית ספרו פחות אהבו את היוזמה המפוקפקת והוא כבר צבר 10 ימי השעיה ואיום בעונש נוסף.

האיום עשה את שלו ורוז החליט בינתיים לסגור את העסק ולהעניק את הסחורה שנותרה לו למחוסרי בית. כעת הוא יוכל להרוויח לא מעט מההזדמנות שנפלה בחלקו. מעבר לתשלום שיקבל, יוכל רוז ללמוד עוד על עסקים ויזמות, לפגוש אנשים שיוכלו לעזור לו בעתיד הן כשותפים והן כמשקיעים וכמובן להינות עוד קצת מאור הזרקורים, שבמקרה שלו כנראה לא מזיק בכלל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן